måndag 6 juni 2011

En väldigt lång helg

Vilken fantastisk långhelg det varit. Jag började med ett dygn i skogen vid en sjö, tennisspel med lillebror, kubb matcher, bok i solen, bastu och bad. Den här gången var det faktiskt hela 16 grader och jag var i flera gånger, förra helgen badade jag också, då var det ynka 7 grader i havet och det var snabbt i och upp som gällde. Jag kom hem på fredagen och då väntade ett välplanerat, pyjamasparty, vi iklädde oss finaste pyjamasarna och dukade fram räkor, ost, kex och vin i solen på balkongen. Det blev en rolig, glad och lyckad kväll som faktiskt slutade i Folkets park och sedan med hemfärd i häst och vagn - vilken grej alltså!

Lördagen var på tok för stressig, vi inledde dagen med en stund i solen innan vi uträttade massor av ärenden för att sedan svida om och fara på 25-års fest i skogen. God bål, dans och 5-kamp som mitt lag tyvärr inte vann, men musiktävlingen vann vi så klart. Tur också att jag var en av de som hade flest rätt på tipsrundan... När det drog ihop sig för hemfärd tänkte vi nästan promenera milen in till Bollnäs, sjungandes och glada men på vägen dök en bil upp och vi slapp gå.

På söndag blev det sovmorgon, skönt häng i solen och så var jag hem en sväng för ett viktigt uppdrag (som bara mina vänner får veta), håll tummarna bara! Vi grillade lite kött på kvällen och såg på Big brother final. Just ja - sen for vi på björnjakt! Vi åkte och åkte och åkte och åkte och åkte lite till men inte en enda björn fick vi se.

Idag har det varit sommarvärme och det blev lunch på en ute servering på stan. Ett ultimat avslut på hela helgen och Sveriges nationaldag med grillning och sedan stod alla 10 pampigt upp och sjöng Du gamla du fria innan vi mumsade i oss jordgubbstårta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar