torsdag 28 april 2011

Påsklov

Så detta är en av få stunder sedan jag landade i Sverige för nu lite mer än en månad sedan då jag faktiskt inte har någonting att göra. Hade jag inte blivit väckt imorse hade jag förmodligen fortfarande legat i sängen och inte mått dåligt över det. Jag har lov förstår ni, påsklov, sånt där som man får då man arbetar som lärare vilket jag ju faktiskt gör. Trots lov så tänkte jag göra en insats på en förskola i några timmar idag då det behövdes och faktiskt, jag längtar. Det var ett litet tag sedan jag var på en svensk förskola. Tänk om jag är lite ringrostig? Iof fick jag ju praktisera mina kunskaper förra veckan då jag var ute med en elev och det helt plötsligt kom 17 5-6 åringar springandes utan fröken. Det ni. Fytusan för att jobba i förskola nu för tiden, eller? Där kom en liten flicka fram till mig - främmande människa, stoppade handen i min och säger "Fröken, får jag också gunga?". Man tager vad man haver.

Nehej nu har jag haft några superduper dagar av lovet och nog hade jag kunnat tacka nej idag och haft mer lov men nej jag vill. Ska skjutsa lillebror innan jag börjar och sedan finns det ju massor av dag kvar efteråt med. Hääärliga lov.

1 kommentar: