tisdag 12 april 2011

That's just me

Efter en hård dag av arbete for jag hem och vilade en sväng, tänk så skönt det är att jobba 75 %, man hinner så himla mycket! Jag funderade på det där en dag då jag pratade med någon i personalrummet. Jag har verkligen aldrig varit arbetslös, arbetssökande, eller inte haft något att göra. Jag gick direkt från gymnasiet till universitet, pluggade heltid i 3.5 år samtidigt som jag vikarierade på förskolor så mycket som möjligt. Under alla sommarlov har jag också jobbat sedan jag var 15, industriarbete, glasskiosk, matbutik, au pair... Veckan efter att jag tagit examen från lärarprogrammet började jag vikariera på en förskola och där fick jag vara kvar i fyra veckor, fram till två dagar innan det var dags att fara till USA. I USA jobbade jag ca 45 timmar i veckan under två år med 2 veckor semester totalt. Nu jobbar jag sedan dagen efter jag landade i Sverige på en särskola där jag trivs fint och här blir jag kvar fram till sommaren. Till sommaren har jag sökt lite jobb, jag är öppen för det mesta då jag är sån som person men helst vill jag jobba på en förskola, det är ändå vad jag utbildat mig för och vad jag trivs allra bäst med (tror jag, vem vet, kanske finns det något kanonbra som jag inte provat ännu?). Well, det där blev ju en liten resumé av mitt lilla arbetsliv. Vad jag var påväg att säga var ju att det är skönt att jobba 75% nu. Slutar man vid två om dagarna hinner man både vila en sväng, ta en promenad och fara och handla innan många andra ens har slutat. Jag hinner kolla mejlen och kanske prata en sväng med ett nyvaket amerika under dagen, I like it. Idag väntade ett brev från usa när jag kom hem och det gjorde mig glad. Sedan har jag pratat lite med alla möjliga människor utspridda i Sverige och världen och så har jag och Emelie bara hängt här hemma och varit sådär lagom sociala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar