fredag 20 maj 2011

You turn this world around

Jag är ingen au pair i Boston längre, det har jag inte varit på snart två - egentligen tre - månader. Men ni vet, det är svårt att let go of det gamla. Nu är jag lärare igen, lärare i en månad till sedan är det sommarlov. Vad hände med tiden? Vad händer till hösten? Jag har det bra just nu och just här iaf och är det inte vad som är viktigt just nu? Jag har fantastiska vänner, ett jobb där jag trivs bra, tak över huvudet och mat i magen.

Att blogga har inte varit prio ett på ett tag och jag har inte haft behov som förut men nu känner jag att det är på väg tillbaka igen, kanske...

I onsdags sprang vi vårruset i Gävle, trevlig tillställning det där men vad tokigt att alla var sjuka och krassliga. Inte helt missnöjd gick jag dock i mål i skaplig tid och belönades med finfin medalj och sedan picnic i det gröna. Nästa år ska jag springa dubbelt så fort och sedan blir det tjej klassikern nå tag!

I torsdags fick jag lite information om sommarens jobb för jovisst måste man jobba i sommar. Ingen rast ingen ro och semester det får jag väl ha när jag blir gammal. Några roliga aktiviteter finns redan inplanerade för sommaren iaf och det byggs väl på eftersom. Målet är att komma mig till Boston en sväng snart och det ska jag väl lyckas med.

Nu blir det natta innan ögonen faller ihop, tänk att på fredagar är man inte vidare pilgg heller!

Hörde denna på radion nyss, lite rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar