fredag 18 juli 2008

"Aah om man ändå vore neger.."


På min tv är just nu en svartvit film från 1952; Åsa-Nisse på nya äventyr. Hörni vilken trevlig film med härligt ljud och bra bild, just nu är där en man som sjunger med härligt darr på rösten!

Idag börjar då årets höjdpunkt i Bollnäs; Brännbolls yran! Eller är det så? De två år då jag inte varit i stan har jag haft allra mest hemlängtan just denna helg. I år är jag här, kan gå och se på massor av brännboll men är ändå inte nöjd. Why? PARKEN! Parken, det är ju dit jag har längtat allrans mest, det brukar ju vara så himlarns skoj där. Eller, det var det för tre år sedan och tidigare... Nu får jag vänta ännu ett år med att ta reda på om det fortfarande är lika trevligt där. Ska ta en prommis ner på långnäs med Emma och Malin nu snart och jag håller tummarna för att regnet håller sig borta idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar