fredag 4 juli 2008

Stressig ledighet

Nej jag kan väl inte påstå att min ledighet hittills varit stressig, men att jag har mycket för mig är sant! Har tillbringat några dagar nere i stugan hos farmor och farfar, där var också två av kusinerna och en lillebror. De har badat en massor, själv höll jag mig mest på bryggan eller i gräset med min talbok. Men nog har jag varit trevlig storasyster och spelat spel med de yngre, följt med till stranden och ut o cyklat också! Riktigt sommarmys. En dag var vi till en liten tjärn och åt kolbullar till lunch, jag låg i solen men var också den som badade allra mest den dagen!

Farfar steker kolbullar, den första blev lite trasig, sen såg de finfina ut!
Kusinerna spelade massor av fotboll
och badade..
...men jag höll mig mest på bryggan
Jag hade inte varit i stugan på många år och när jag var liten var det alltid en groda i duschen, grodor finns det fortfarande gott om men inte i duschen! Häftig bild tycker då jag.

Idag har jag varit på stranden med Theo, Malin och Irma. Irmas premiärbesök på stranden och OM hon gillade det! Tjohej så hon for, ingen rädsla alls där utan bara till att springa rakt ut. Härligt det där, precis som det ska vara! Nu ikväll for jag o Emma ut till Malin o Christoffer och fick i oss grillat, mycket gott o trevligt. Sedan har vi kikat på film o luktat lite bebis... Nu är jag nog packad o redo för att fara mot västkusten, jag tycker faktiskt det ska bli skoj! Har aldrig varit där nere, ska se stället, hälsa på lite folk och så hälsa på Lena! Alla andra åker ju gärna med pojkvänner och "egen" familj nu och i brist på det tycker jag gott o väl modern duger. Hoppas att det blir trevligt där nere men det tvivlar jag inte på, sedan blir det till att jobba så svetten sprutar! Natti natti nu och ha en bra helg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar