söndag 20 juli 2008

Var börjar man?

Ska vi ta det i kronologisk ordning eller börja bakifrån?

Nu har jag slutat jobba iaf, jag hade jouren i helgen och fick alltså inte gå på parken igår, som ni förmodligen redan förstått... Istället blev jag ensam kvart över nio på kvällen och kunde lugnt se på en film helt för mig själv medan alla (?) andra var ute och roade sig. Pga detta var jag ju väldigt sugen på lite parkbesök på fredagen och så blev det!

Var på Långnäs och såg på brännboll hela dagen lång i fredags. Det började med att jag, Emma, Malin och Truls skulle ta en promenad ner. Lagomt då jag var i Karlslundskorsningen öppnade sig himlen och det började vräka ner, vilken tur att jag valt att ta med regnjackan. . . Tänkte dyka in i tunneln för att avvakta lite men där var det halvfullt så jag siktade in mig på en busskur och sprang dit istället. Efter några minuter började solen skina och jag kunde gå vidare till Kilberg där vi bestämde oss för att ta bilen ner ändå. Hade en trevlig dag med trevligt sällskap, lite bebismys och mycket roligt att se på, tills... Himlen öppnar sig igen! Denna gång kommer det inte bara regn utan också hagel och blixtar o dunder. Matcherna fick brytas en stund där och tälten fylldes snabbt, ändå var de flesta helt genomblöta. Äh slut på skitsnack nu. Vi bestämde oss ändå för att vi nog allt var sugen på lite vin och singstar på kvällssidan ändå och dök in på systemet tre minuter innan stängning.

Vid halv tio startade vår lilla, men hemskt trevliga, förfest och tolv var vi ovanligt glada och påväg mot parken. Där fortsatte vårt glada gäng att ha trevligt och vi träffade en hel del andra glada människor med! :) Någonstans där mitt i natten blev det nog en eller två droppar för mycket... för på lördagmorgon var det inte roligt att vakna. Ush och fy, jag tror aldrig jag mått så dåligt? Eller nu kanske jag tar i men inte på väldigt väldigt länge.. Tror tom nästan det knäckte Kosfesten med efterföljande båttur till Turkiet.. Men bara kanske, man glömmer ju ändå rätt snabbt som tur är ;) Det var en pina att vakna och kliva upp men det var nästan ännu värre att ligga kvar också. Ner på långnäs igen iaf och se mera brännboll, dock satt vi på samma ställe på samma filt hela tiden. Truls fick sitta med mig så att jag fick ha ett paraply som gav skugga! Haha. Klockan tre började jag jobba, startade arbetsdagen med en kebabrulle och sedan var jag fit for fight!

Inte en endaste bild har jag att bjuda på just nu men förhoppningsvis en annan dag då min kamera har hittat hem. Nu ikväll ska jag och mamman åka till byn och se Mamma Mia på bio, hart hört att biografen där ska vara bättre än den i denna stad... Som förresten håller stängt hela sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar