måndag 27 augusti 2007

Sverige igen

Från 30 grader vid tolv på natten i Spanien till ett Grekland som nog inte var under 25 då man vandrade hem på morgonkvisten till ett Sverige som redan kl elva på kvällen har 8.5 härliga grader! Jag måste ju påstå att jag saknar värmen litegrann... Men visst, hösten är mysig den med, om den bara inte kom så tidigt och varade så länge och var så fruktansvärt kall och ruskig innan den härliga snön kom... Då!

Kan inte annat än säga att Kos-resan verkligen har varit toppen! Jag har haft det så himla trevligt och roligt så jag bara tackar och bockar resesällskapet. Det har varit sol och bad på strand, i pool och från båt. Massor av god mat och dryck, jag och Emma har provat oss runt Kos-stads restauranger på husets vita. Bäst betyg fick nog Flamingos har jag för mig... Kvällarna på bargatan blev inte särskilt dyra men rätt sena kan man nog säga... Överallt fanns trevliga människor av olika slag och från olika länder som man kunde dansa eller spela pingis med, eller vad man nu kände för att sysselsätta sig med! Jag anmälde mig själv som bartender och på våra balkonger bjöds det på Kos a'la malla, Green a'la Kos, Mango Breeze, Watermelon blues, och säkert någon fler som jag inte minns namnet på! Fråga om ni vill ha recept ;) Hade gärna stannat länge till men nio dagar var ändå perfekt!

Nu väntar en veckas mys i Bollnäs innan plugget drar igång. Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar