onsdag 24 november 2010

Barnens dagar

Igår hade barnen early release, de slutade alltså skolan 10.15 istf 12 och innan det var det special friends day, dit var jag och alla farmrar, mormorar, farfrar och morfrar ibjudna. Barnen sjöng några sånger på stora scen och var så bedårande söta, sånt får mig att börja gråta! Efter deras 30 minuter långa framträdande fick vi följa med till klassrummen för att kolla runt och leka lite, hur roligt tror ni barnen tyckte det var? Ååh, normalt bara lämnar man dom ju och går men nu fick man stanna och leka, vi lekte med lego och dinousarier. När skolan var slut ville jag göra något roligt (för barnen alltså..) så vi packade ihop oss och for till Childrens museum, lite smart tänkt där också då inte så många var lediga igår var det inte mycket folk där, kan tala om att på fredag kommer det vara över crowded, då kanske vi kör Ikea ist. . . Vi hade många roliga timmar på museet iaf och barnen lekte gärnet, slocknade sedan i bilen då vi for hemåt vid 3.30 och jag kunde tom bära in dom, ha lyset på och se på tv utan att de vaknade så de var nog rätt trötta efter en hård dag.
Mina egna små piloter flyger mig till Sweden



Idag var vi skolfri och jag hade fixat fripass till zoo så efter att ha packat in mig, twinsen, bebis, grannpojken, barnvakten och vagnen i bilen styrde vi kosan mot Franklin park zoo där vi spenderade cirkus 3 timmar idag med att spana in alla djuren, mest tid tillbringade vi nog hos gorillorna som är så facinerande! W ääälskade det och på begäran gick vi dit en gång till så vi både började och slutade där. Vi såg tigrar, hippos, zebror och en zebrabebis, getter, ponnys, ostrichs och annat smått och gott, baby deckade sittandes i vagnen medan de andra levde rövare omkring påväg mot bilen. Högljudda timmar för mig men roligt för kidsen. Då vi kom hem stannade kompis kvar och lekte med L medan jag och W tog en sväng på Target, riktig myseftermiddag för oss. Tänk vilket lyx att ha bara en unge ibland ;)

;P
Vi såg en gorillabebis som var två veckor gammal, söto. Var alltid någon zooarbetare där med och kollade för mamman skyddar sin bebis så hårt så ingen har riktigt sett den så bra ännu så man vet int vad det är för kön eller så. Häftigt o se hur "mänskliga" dom där djuren är.


Kamelen kom nära

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar