fredag 26 november 2010

Thanksgiving

Igår var det stor helgdag här i amerikat, vi var tacksamma o firade pilgrimmarna eller nå sånt. Här i huset vaknade vi, slappade vid tvn sedan gjorde barnen och jag oss fina nere hos mig med smink o nagellack, ooerhört fina måste jag säga. Vi målade bilder av alla som skulle komma på middag som vi hade som placeringskort och sedan kollade vi på Macys thanksgivingday parade... Vid tolv ramlade gästerna in och det blev snicksnack o football på tvn innan vi gick över t grannen för riktig match i turkey bowl ll. SEN var det dags för mat, massor av god mat. Turkey, potatismos, sås, sötpotatis, spenat, cranberrys, pie, paj, pie och glass. Vid 7.30 hade alla farit hem och jag gick ner t mig efter att de tackat mig ordentligt för all hjälp, äh? Jag har väl inte gjort så mycket idag tänkte jag... Kl 9 sov jag i soffan, 7 vilda barn som leker runtom en tar visst på krafterna!

Jag gillar iaf thanksgiving så nästa år får ni komma t mig på middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar