torsdag 11 november 2010

En torsdag i November

Idag har jag jobbat tio timmar, tio härliga timmar med tre underbara barn och en grym au pair? Eeeeh. Vaknade och mådde apa idag, bara att erkänna nu att jag är faktiskt sjuk. Vad gör man då när barnen inte har någon skola och föräldrarna jobbar? Glöm att jag tänkte fara på ett kaotiskt childrens museum idag, det gjorde jag klart tidigt och det är ju underbart att jag iaf har en underbar familj där jag får göra som jag vill. Jag och twinsen hoppade i bilen vid 10.30 då A kom hem från jobbet, vi far o kikade i lite affärer och såg sedan Megamind på bio, där var det kaos och packat med barn och föräldrar såklart men vi fick bra platser och barnen molade popcorn och skrattade. Efter bion somnade de såklart fem minuter i bilen och jag som sett fram emot 1.5 timma nap hemma i sängen idag, somnar de i bilen är det svårt att flytta över så självklart ingen vila. Bebis hade varit hos doktorn och var inte glad och ville inte sova. A var tvungen att fara iväg igen så jag packade ner bebis i vagnen så tog vi alla fyra en prommis ner till CVS för att köpa förkylningstabletter o nässpray till mig. E somnade tillslut efter 1 timma och sov 45 minuter, vi gjorde "en sweden"... Twinsen var snälla, glada och gick iaf, fick tom stanna och leka på en park en sväng. Spanade in fiiin solnedgång påvägen hem sen åt vi middag, hoppade i pyjamas och slängde oss i soffan. När jag slutat släpade jag mig ner för trappan och här sitter jag nu i soffan och tänker sitta här resten av kvällen. Har gjort lite nyttta iaf och slängt iväg ett mejl med frågor om min return flight. Jag vill inte tänka på det men 17e måste det vara insänt. Finns dock en hel del att fundera på än så länge..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar