tisdag 30 november 2010

Shop til u drop

I helgen har jag spenderat 50 timmar konstant non stop med Marte och Nathalie, en såndär riktigt superduperkalasbra helg har vi haft. Thanksgiving var i torsdags och dagen efter kallas black friday, en riktig shoppingdag som sedan fortsätter hela helgen. Vi började på fredag kväll med att ta en tur till Natick mall då de hade extraöppet till 10, där åt vi middag och speedshoppade. Jag fick en mössa och kofta för halva priset och är mycket nöjd med dom kapen. Så for vi hem hit och sov en sväng för att stiga upp tidigt dagen efter och köra mot Braintree mall, tror vi var där vid 11 och det var inte alls på värsa viset, jag trodde det skulle vara packat med människor överallt men det var knappt någon kö. Det bästa kapet denna dag var tre (!!) par jeans för 67 dollar på Macys, en nöjdare tjej än vad jag var då är nog svårt att hitta... Marte fick också ett par jeans men hon var inte lika nöjd som mig, på henne var alla byxor för korta, vilka problem man kan ha! Runt 5 hade vi jobbat oss igenom de affärer vi ville på och var nöjda och glada så då styrde vi bilen mot Ikea för lite köttbullemiddag. Inte var det slut på shopping här, Wrentham outlet var ju också öppet till 10 så då for vi dit efterpå och där gjorde jag nästa stora kap; stövlar! I can't belive it. Jag har väl aldrig kunna haft stövlar? Nu har jag ett par som går ovanför knäna... bruna till o med. Priset var 69 dollar och jag betalade 53 dollar, mycket nöjd Malin igen.

När vi var klara där packade vi in allt i bilen och satte oss nöjda och glada för att köra hemåt, ett till stop först bara, Legacy place som är vårt utomhus mall, där han vi in en sväng på HM innan vi gick och såg Love and other drugs på bio, vilken underbar film och vilken underbar helg. Tack tjejer! Men det tog ju fortfarande inte slut här för sedan for vi hem och sov några timmar innan vi steg upp och gick till kyrkan, vilken upplevelse, jag tror vi hamnade hos en sekt... Shoppingsuget var inte borta så medan Nathalie styrde upp lussefika tog jag och Marte en sväng på Natick mall igen vilket resulterade i UGGs för henne men bara en Acai smoothie för Mary.

Nytt i klädskåpet efter denna helg är; tre par jeans, en kofta, två mössor, stövlar och klackskor. Is that it? Well, ännu en bra helg är över.


2 kommentarer: