onsdag 9 februari 2011

Årsresumé 2010

2010 - året då jag inte hade tid att skriva en sammanfattning av året på bloggen, eller är det 2011 som jag inte har tid att göra det egentligen? Här kommer en snabb version bara för att det måste finnas här.

Januari - Födelsedag firad med vänner i snöigt Boston, solig dag med vänner i Providence, RI, snowtubing och Timbaland konsert och så ett nio dagars besök till Sverige för att träffa vänner och familj en sväng.



Februari - Super bowl i källaren och månadens stora händelse var California resan som inte blev av. Inställt flyg pga snöstorm som inte kom blev en road trip till Miami beach, why not liksom? Sjukt bra vecka.

Mars - allt rullade på, jag och Sandra slet hårt på Healthworks, det regnade massor och blev översvämningar för att sedan bli sommarvärme. Sara for till Sverige och Bollnäs spelade SM-final i bandy.

April - Firade påsken i Kennebunkport, ME med Sandra, Matilda och Emma, en spontanttrip över helgen med strandpremiär. 32 grader varmt i Chestis den 7 april och alla barnen hade magsjuka. Emma Sandra och Malin gjorde Silverbay över en weekend och så åt vi mängder av sushi på 88an. Månaden avslutades med en drömresa till the Keys, Florida, vi flög privat plan, solade, badade och hade dett gott i en vecka.

Maj - började med att visa sin bästa sida, helt gaaalet varmt och man visste inte riktigt var man skulle göra av sig själv. Så for jag till NYC med Emma och Sandra, det var som vi mest hela tiden de här månaderna, besökta Carries trappa, Staten island och annat smått och gott. Sen for Sandra hem efter att ha stannat en dag extra och vi andra for till Six flags för att åka karuseller! Hann gå på Kiss108 konserten med massa härliga vänner och se mååånga bra artister, bäst var nog Jason Derulo hörni? ;)


Juni - jag fick min första Marabou polka på posten! Jag och barnen lekte mycket ute och så spelade Celtics final mot LA lakers som vi följde från källaren.
Vissa hade lite svårt för svenskan här och de här citaten är ju bara helt galet roliga.

"Grannen har en turkey som byggt bo i trädgården och lagt fjorton ägg, shit tänk om vi kommer ha fjorton turkar springandes här!"

"Det är iaf bättre att dricka iste med många kalorier än att passa ut..."

Vi firade 6 juni med dunder och brak (stor fest och åskoväder!) och så var vi på Backstreet boys konsert, jag tror inte att ni ens kan föreställa er hur sjukt bra det faktiskt var. The country club, grannpoolen och stranden var ställen som var flitigt besökta denna månad. Så gifte sig kronprinsessan Victoria och vi följde från källaren, jordgubbar, tårta, bubbel och kungachoklad. Firade midsommar några dagar efter och så hejdåmiddag för Sara. Nu började alla lämna mig här och härliga sommardagar blandades med deppdagar.

Juli - Duxbury beach var mitt favorit place för sommaren och sommarens dryck får lätt bli Sangria,mm. 4e juli firdaes med vänner och fireworks sedan for vi till NYC dagen efter för några heeeeta och härliga dagar. Det var så galet varmt att de gick ut med varningar i tidnignar och öppnade upp bibliotek o andra byggnader med ac så man kunde gå in och svalka sig. Dagens ordspråk; När Malin väljer ac i bilen istf att ha fönstrena öppna är det varmt ute. Var på min allra första drive in bio och sen for jag till vackra Nantucket en vecka med familjen. Så drog Emma och Matilda till Sverige och Emma J till California...



Augusti - Här började som ett nytt litet kapitel med gamla vänner som drog vidare och nya som kom, igen. Fortfarande skön sommar med galen värme. Var till D's mamma i NH och träffade släkten över en helg och for sedan vidare till stora indiansjön och hade det bra - vattenskidor, båtar, jetskis, bad, strand, hottubs och god mat. "Fy vad skönt att bara vara hemma mycket, slappa och lugna ner, träna mycket på healthworks och bara leva ett lite annat liv än jag gjort nu i ett år.." tänkte jag och tränade hårt i typ en månad men nu har jag inte tid igen för såklart dyker det upp nya underbara människor. Var till speciella Provincetown en dag och så fyllde min älsklingsbebis 1 år, stora tjejen.

September - Spenderade Labour day weekend i the Adirondacks i upstate NY, barnen började skolan och sommaren drog sig tillbaka. Var till Niagara fallen över en helg och den blev helt obeskrivligt bra. Epic eller vad är det folk brukar säga? Var iväg och såg Eagles spela en match också (football på BC).

Oktober - månadens stora happening var att Nina kom och hälsade på. Hade härliga dagar med shopping, lek och så en sväng till NYC, så sjukt roligt att ses igen. Såg Red sox - Yankees på Fenway, stort! Annars var det mest umgänge, shopping, bio och allt sånt med kära vännerna här. Sen säger jag bara; salsa club!

November - Kära mamma kom på besök! Hon hängde med mig och barnen några dagar och så tog vi en weekend i Stowe. Spenderade en helg i Chicago vilket även det var en riktigt lyckad resa och jag är glad att jag tog mig dit. Sen blev det Thanksgiving med stor släktmiddag här hemma och så black friday weekend efter det med MASSOR av shopping.

December - en sväng till NYC med vänner för att se julskyltningar och bara njuta. Julbakskväll hos Nettan så kyrkbesök och julfest här hemma. Juldag med klappöppning i flera timmar och sedan nordisk julmiddag hos Marte. Första snön kom, vi sjöng lucia och var på julbord på Ikea. Det nya året firades in hos Vanessa i Weston med middag och dans.


2009 och 2010 får härmed utnämnelsen de två bästa åren någonsin i mitt liv, då det hänt mest, hänt mest som i att jag gjort många olika saker, hänt mest som i att jag lyckats presetera mycket och nytt i som att jag utvecklats något enormt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar