torsdag 21 maj 2009

English

Just nu känner jag bara för att skriva, om allt och ingenting, var börjar man då?

Kom precis hem från 40 minuter simning med Nina vilket var bra gjort av mig, i går var jag i gymmet och i måndags på Zumba, har jag äntligen kommit igång på riktigt nu? Imorgon slutar jag jobba kl 1 så då får det blir gym eller simning. Det är ju inte direkt som Iksu här med pass hela tiden... Påvägen hem fastnade jag på route 9, och jag överdriver inte om jag säger att jag stod helt still i 10 minuter. De håller på och lägger ny asfalt vilket är mer än välbehövligt och det är väl fint att de gör det sent på kvällen o natten istf på dagen, så jag ska inte klaga. Om jag bara tänkt till och tagit beacon st hem istället då jag fastnade på samma ställe en dag tidigare i veckan med... Men ja, fram kommer man ju o när man väl är där finns det inget att göra åt saken. Uttråkad och törstig drack jag mitt vitaminvatten med 10 kalorier och ringde några samtal.

I förmiddags hade vi klass och pratade om gräs, oerhört intressant. Jag tog med lunch och jag o kidsen hade picnic på en liten strand, skönt att slippa laga mat och röja. ;) W och L blev genomblöta och leriga men världens bästa aupair hade ju såklart räknat med det och tagit med ombyte. Fixade i ordning så det bara var att ramla i säng då vi kom hem, fint planerat där! Då de vaknade gick vi en prommis upp till grannhuset där det var fullfart då poolen är öppen nu och vi haft cirkus 30 grader celsius idag. Barnen hamnade i poolen och jag brevid, lite bbq och jag behövde inte laga någon middag heller! Till mellanmål delade vi på en banan som jag höll i vilket ledde till inget kladd då heller... vilken latdag från min sida! Men jag tror verkligen inte barnen lidit av det, nej vilken toppendag. Hoppas på en liknande morgondag men det är planerat pool med E och N på förmiddagen och sen är jag som sagt fri från 1 så....

Här väntar Memorial day weekend, starten på sommaren! Efter denna helg är det sommar och alla sprinklers i lekparker och poolar är öppna, fin fint då vi hoppas värmen planerat att stanna nu. Efter lite research har jag nu fått veta att Memorial day firas för att hedra de människor som dött i krig. Man dekorerar mycket med flaggor överallt och rätt, igår då jag körde hem från mallet var det flaggor på varenda stolpe efter en väg där det inte brukar vara annars. Hemma i Sverige är det ju också långhelg, kristiflygare om jag inte har helt fel. Jag var också helt övertygad om att det var morsdag men så var ju inte fallet fick jag precis veta.

Igår och idag har jag varit iväg på jakt efter bikinis/badkläder. Jag har en bikini med men jag tror inte jag klarar av att ha den då jag badar med barnen, hm. Well ja jag vet inte varför men. Jag behöver en ny känner jag. Igår hittade jag en som var hyfsat bra men den var trasig! Osis, istället fick jag med mig en klänning hem då. Idag hittade jag en som var perfekt, förutom att den var vit o ljusgul och förmodligen väldigt genomskinlig. Hittade också en baddräkt som jag tror jag skulle kunna trivas rätt bra i, fast ändå inte.. den var som en klänning! ? Ja, ni vet som barnbaddräkter, fast nej inte riktigt, bara att den var som en kjol nertill istf ben. Eh ja, fast med "trosor" med såklart. Äh ni förstår nog inte och vad spelar det för roll. Inget fick följa med hem idag dock men jag flundrar på badklänningen fortfarande, det kanske vore något, jag får fara tillbaka imorgon.

Nu har jag nog svamlat färdigt för idag, ska läsa min bok nu som är på engelska, har lagt Stieg åt sidan för ett tag för att läsa lite engelska. Jag måste säga att det är rätt mycket engelska nu, oavsett, ja, ni vet tankar och ord som poppar upp. Sandra som städar här frågade mig en gång om jag drömde på engelska, hon sa att någon sagt till henne att när man gör det då är man fluent i språket. Men jag drömmer ju inte! Förresten är jag med all säkerhet inte fluent ännu heller... Natti natti med er alla små änglar därute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar