lördag 23 maj 2009

Spontant

Var bjuden på shabbatmiddag igår vilket jag tycker var spännande. Storfamilj med små hattar på huvudet, massor av god mat och så vin. Ja det var en rolig upplevelse, alltid skoj att se nya saker... Efter det tog och jag en promenad till vinbutiken och ut kom jag med en papperspåse, en papperspåse som på tv och filmer! I affärer får man faktiskt plastpåsar... Mycket nöjd med min papperspåse flirtade vi till oss muggar på Dunkin donuts, frigolitmuggar med lock, jag tror herrn i kassan förstod vad de skulle vara till.... :) Efter en promenad och sedan en oerhört snabb T-resa med missade stop så kom vi till Fenway där det var match och massvis med folk. Började med att signa en killes t-shirt för de hade bachelorparty. Skrev på svenska förstås. Sedan gled vi runt lite som alla andra innan vi slog oss ner på en bar/nattklubb med en white russian och såg på hockey/baseball. Lite dans på det och sedan en tågresa hemåt och en kolsvart prommis senare så sov jag gott. Upp och hoppa sju imorse för att jobba, tjoho! Men det har gått fint och vi spenderade förmiddagen på Childrens museum. Jag kan inte påstå att jag varit den piggaste aupairen idag med vad gör väl det när gårdagen var toppen! A och D verkar då inte ha något som helst emot att jag går ut heller och hade stenkoll på vars jag varit och på alla andra ställen däromkring med.. Bra bra, blir till att prova fler gånger! Ikväll väntar kanske också lite festligheter vad det verkar som. Nu först ska jag ta en nap och sova ikapp lite. Mycket nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar