torsdag 26 februari 2009

I ett blått rum

Här på bilden har ni en Malla som är så sjukt glad över att vara tillbaka på Manhattan att hon inte förstår att det är sant. True! Nu sitter här i sängen under ett täcke en Malla som verkligen inte på något vis kan förstå varför hon åkt till detta land och har tänkt bo där i ett år i en främmande familj och ta hant om en bebis! Jag hoppas och förmodar att det är den där berg-och-dalbanan som J pratade om och just nu går det bra fort neråt. Dagarna på kursen har varit toppen. Hotellet var superfint och trevligt, jag lärde såklart känna lite människor då man alla är i samma sits och det var jobbigt att åka därifrån idag! Vi har hängt ihop svenskarna, såklart. Plus Kanada och The mexican girl (med svensk accent!) Vi som skulle bli hämtade på hotellet fick sitta i lobbyn och vänta, jag var nervös så jag skakade och inte riktigt visste vars jag skulle ta vägen. Vem blev hämtad först? Jag! Sen bar det av och här är jag nu. Det känns konstigt, det känns inte helt bra och jag förstår inte riktigt vad jag gör här. Det blir bra va? Hope so! Den där ensamheten är bara så jobbig. Åter till ingenting, här på bilden nedan har vi tre tjejer som gör det första besök på Manhattan och jag tror de gillar det!

Time square!
På NYC touren igår hade vi en riktigt bra guide som pratade och pratade och vi hade såklart de bästa platserna längst fram i bussen. Vi for genom Harlem, förbi central park, stannade till vid Rockafeller center, for upp i Top of the Rock där hissen var lååång och gick snabbt! Utsikten var.... GRYM! Så himla ascoolt kvällstid med alla lampor, skyltar, höga hus, parker, bilar, allt!
Här nedan har vi all of the Swedish girls på 70e våningen! Emma, Linn, Josefine, Sara, Evelina och så mig!

Och så en liten bild för att få någon som helst föreställning om hur högt det är?

Vilken utsikt....
Denna dag bestod mest av väntan och sjukt mycket nervositet, dessa små böcker har följt oss under veckan, igår hade vi kurs med röda korset och annars har vi mest suttit på en stol och lyssnat på en kvinna som pratat och pratat från 8.30-17 ungefär. Nu är ni lite uppdaterade och jag har fått skriva av mig lite. Vi får se hur jag känner om någon dag, just nu är det tungt, inte så oväntat men ändå jobbigt. Jag har inget telefonkort och kan inte ringa någon men jag ska ta och skaffa det på något vis. Skype och msn funkar ju. Farmorn är här hemma och kommer så vara tills på onsdag, då kommer mormor och är med mig resten av veckan så jag kommer inte bli lämnad ensam på ett tag. Hoppas att allt kommer fungera och jag ska kolla lite nu vad som gäller för morgondagen. Trött som en pannkaka nu efter en jobbig dag och ska nog försöka sova lite. Sängen kan jag inte klaga på, den är stor och tempur, sån där som formas efter kroppen. Lakan är nya och ruskigt sköna. Saknar många av er om jag ska vara ärlig!

3 kommentarer:

  1. Malin, vi saknar dig! Men jag tror och hoppas att du kommer få det bra! Vi ses ju snart! :) Du ska ju få ta hand om en liten bebis, det är ju bland de störta och finaste uppgifterna man kan ha! Du är stark när du vill så du fixar det! Se till att åka upp i rollercoasten, hm min engelska är kass men du förstår :) Manhattan ser grymt ut! Skaffa mobilkort så ringer jag!

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli bra Malla! Många gånger kan man tänka just det du tänker "Vad har jag gett mig in på?" Men så är det väl jämt då det är något nytt. Du kommer att lära känna familjen och få vänner runt omkring. Jag är säker på att det kommer att bli bra. Om det nu mot förmodan inte skulle bli det, och du vill hem. Ring mig så hämtar jag dig på Arlanda :-)
    Jag har tyvärr inte hittat manualen, men jag vet inte om det är så bra med en sånn. Kanske är bäst att lista ut saker och ting själv, det fungerade för mig.
    Jag har ingen riktig koll på klockan i USA och Sverige, men rätta mig om jag har fel: Tid i Sverige är kl 12:00, då är klockan i USA 6:00? :-)

    Riktigt fina kort du har lagt ut! Jag vill också stå där på 70e våningen och få svindel och tro att jag ska dö :-D Men utsikten kanske gör att det blir bättre? :-) Jag hörde på P4 igår och de pratade om New York, spännande :-) En grej jag hörde, som kanske kan vara bra att veta. Åk inte turistbuss på Halloween, för New York-bona kastar råa ägg på bussen hihi Ett litet tips bara :-D

    Oj, vilken lång kommentar :-) Allt löser sig och du kommer att få det jättebra! Det tar lite tid innan man har kommit in i det nya livet och lärt känna alla.

    Tänker på dig! Många kramar!

    SvaraRadera
  3. Älskade pimpinella.
    Du FÅR vara ledsen, för då känns det så mycket bättre då det vänder. Vilket tråkigt liv det vore om man du inte fick åka lite rollercoaster ibland.
    Tur att du har ett blått rum då du känner dej "blue"! (obs-skämt!)Bara att dekorera med lite gult så blir det ett riktigt svenskrum.
    Här är vintervackert med en massa snö och sol idag, till å med lite takdropp.
    Simma lugnt, Mor

    SvaraRadera