lördag 28 februari 2009

The Palisades

Precis hemkommen från en trevlig kväll. Förstår ni var jag varit? Knappt jag! Palisades Mall! Som jag längtat, helt obegripligt. Och att jag var på manhattan i torsdags, och att jag bor 35 minuter därifrån. Det är helt sjukt!

J's hostpappa skjutsade oss för vi hittar ju inte riktigt här i trakterna ännu men det var väldigt väldigt snällt av honom. Kom väl dit runt halv sju, åt mat, checkade affärer och åt glass. Coldstones, kan ni förstå igen? Hur god glass är det?!? Jag ville hitta mig ett par skor men tro det eller ej, jag gjorde det inte! Mest pga att jag hittade så himla många fina skor, men då riktiga sommarskor och vad jag behöver nu är lite mer vårskor, typ converse eller nå slags tygskor, helst svarta. Det ska väl inte vara omöjligt att hitta men idag var vi mest bara glad över att få komma iväg och se lite folk så. På väg hem svängde vi in hos J där den gamla aupairen var med en vän bara för att presentera oss, deras aupair åker ju hem om en vecka eftersom J är där men den andra tjejen skulle stanna ett år till! Hon verkade också trevlig så... Sen fick jag skjuts hem den korta korta biten.

Jag tror fortfarande jag har lite jetlag för jag vaknar väldigt tidigt på morgonen och är så himla trött på kvällen, försöker hålla mig vaken länge men det går inte riktigt. Nu är klockan ändå tolv så det är ju hyfsat sent. Jag säger tack och hej här då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar