tisdag 15 september 2009

För framtiden - och nu

Vet ni att det finns en svensk skola i Boston? Kompletterande svenskundervisning för barn med svenska som ett levande språk i hemmet. Där har jag fått in en tå, en fot, eller hela mig! Jo för idag var min första dag som "svenska skolan teacher" som lilla A uttryckte det. Jag tycker det är skitroligt rent ut sagt och ser mycket fram emot de. Förutom att jag tycker att det är roligt så bara måste det vara en suverän erfarenhet för mig senare då jag söker jobb. Det var min lilla secret här.

Tog en sväng med barnen till zoo idag. Det är ett sorgligt zoo men nog går det att spendera lite tid där. Jag gillar girafferna, imponerande. Där fanns en liten giraffbebis på två månader med, stora och sjukt långa tungor! Lejonet är mest tragiskt, aldeles ensam och låter inte alls som man tänker sig att ett lejon ska vråla. NU avgörs vem som vinner Big brother - Heja Jordan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar