tisdag 8 september 2009

Mail for Malin!

Jag tror inte riktigt ni kan förstå hur glad man blir för ett brev. Idag var det brev till Malin i postlådan, tack så jättemycket vännen! Bara att få ett brev visar ju att någon tänker på en och sen när innehållet är perfekt så är det inte långt till tårar ibland... Underbart, tack tack tack!

För er som inte hänger med i engelskan så blev jag stoppad av polisen igår, körde 70 mph där 55 mph är tillåtet, blåljusen började blinka och jag svängde snällt åt sidan och stannade. Ut stormade en polisman som hojtade och skrek och frågade om jag förstod. Jag kan ju inte hålla på och köra sådär sakta mitt i den stressade labourdayweekend trafiken heller! Samtalet avslutades med att han uppmanade mig att öka farten och ge mig iväg. Så snart var vi hemma utan några direkta kosekvenser. Usa, usa, usa...

Idag lyckades jag försova mig, så grymt pinsamt! Tjugo minuter efter jag började vaknade jag upp och jag förstår fortfarande inte hur det kunde hända. Alarmet var på och rätt tid, mycket märkligt. Ingen störra fara skedd förutom att det var pinsamt då, ska förhoppningsvis inte hända igen. Och det var väl ändå första gången någonsin som jag lyckats försova mig? Har hängt här hemma hela dagen och min lilla flicka har inte haft blöja på alls förutom på vilan - inte en enda olycka o alltid i tid till toan - jag är stolt! :) Den allra minsta som nu är fem veckor sov inatt från ca 7.30 på kvällen till 6.10 på morgonen - på bara amning, inte alls dåligt det heller. Själv har jag signat upp för klass idag och imorgon drar det igång. Jag ska bli amerikansk lärare också har jag tänkt, tja, börjar med Foundations of education iaf och lär mig grunderna i det amerikanska skolsystemet, ska bli spännande och lite roligt. Trodde inte för 8 månader sedan att jag skulle säga detta men jag ser fram emot det! Det var väl allt för nu, ska slänga mig i duschen, hämta upp Matilda och sedan fara iväg på Starbucks där det sägs vara "svenskfika" varje tisdag, får väl se om det fortfarande pågår eller icke, jag har aldrig varit där så det är väl på tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar