tisdag 1 september 2009

Collegebrudar

Idag var jag med om ett sånt här tillfälle igen ; Wow - jag är i usa! Fick med mig Matilda på en liten promenad på kvällkvisten med mål Boston college. Jag bor fem minuter bort och har kört förbi varje dag i sex månader men ännu inte helt fått grepp på området eller promenerat där så nu var det dags. Har sett de senaste dagarna att det varit fullt med bilar och människor igen efter sommarlovet så nu är alla tillbaka. Rätt tid att gå dit? Första stop blev stora stadion där det var träning för orkestern och cheerleaders inför kommande Eagles match. HUR COOLT SOM HELST! Som taget från en collegefilm och något som bara går att upplevas här. Jag blev helt tagen och vi satt där bra länge. Det spelades kända låtar från radion som Four minutes, I got a feeling, I want you back etc. Stora läktare, många instrument, dansare och "tränare" mitt på en stor gräsplan i en stor tom stadion. Helt enkelt som taget ur en film. Efter en lång stund fortsatte vi promenaden och valde taktiken att följa efter ett gäng människor för att hitta andra människor, vilket gick bra för vi hittade nog husen där man bor. Fick med oss en kaffe från Dunkin donuts och vandrade tillbaka genom campus och hem igen. Trevlig kväll och detta gör vi om, ska försöka pricka in med football träning nästa gång för i orkestern är väl bara töntarna? Och en snygg cooling som är med för att ragga tjejer, eller? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar