onsdag 6 januari 2010

2009 i mycket text och lite bild

2009, mitt första år som ickestuderande på 16 år!

1 januari, jag var på Bollnäsblås nyårskonsert och fick en matchning I aupairkarusellen - familj I NY med bebis på sex veckor… Som jag ju senare matchade med och hur det gick är en annan historia. Den 4 januari skrevs examensarbetet ut I färdig form och lämnades in för slutopponering. For till Vemdalen en långhelg med hela stora familjen plus flera, åkta skidor och hade allmänt jätteroligt. 14 Januari - the Big day. Opponering, examination, godkännande. Malin Thimerdal - Förskollärare. 21 januari lämnade jag Umeå och min första aldeles egna lägenhet bakom mig. 22 januari började jag min karriär som förskollärare på riktigt och det rullade på med veckolångavik på samma ställe, tänk vad skönt det var att ha ett schema I förväg och vilka fina pengar jag fick som räcker ännu!

Fortsatte jobba I februari, lite små fester, en del bandy matcher, skidåkning och en hel del fixande och packande. 22 februari, att säga hejdå till alla mina älskade vänner var inte det lättaste jag någonsin gjort. 23 februari schooom flyget gick mot amerikat. Kursen var bra, många trevliga människor. Vad som hände sen vill jag helst inte skriva om, mår nästan lite dåligt bara jag tänker på det så vi kan väl säga som så att jag kom till Valhalla, jag lämnade Valhalla.

3 mars - Malla går I rematch. Mådda rent ut sagt förjävligt men tur jag har mitt motto här I livet “det löser sig”. 4 mars, Bill hämtar mig har jag nånsin varit gladare att se någon? 5 Mars, tre familjer vill ha mig och Ccn säger att nu är beslutet ditt, jag plockar dig ur rematch så slipper du få fler att välja på. 6 Mars, Malin besöker en familj som bor I ett slott men bestämmer sig på kvällen för att matcha med BOSTON! Kan hända var det världens snabbaste rematch någonsin. 8 Mars går tåget mot Boston och nu kan jag sluta vara så exakt med datum. Här började en ny del av au pair livet och det är detta jag kommer minnas från det här året. I början av mars träffade jag för första gången men undra om inte alla nyfunna vänner kan få sig ett eget inlägg. Återförenades med Luxemburg Jennifer som var på besök I Boston och for ut för att se Harvard. En släng av hemlängtan innan jag började hänga med och Nina konstant. Malla är inte en ensammänniska.

I början av april blev det klart att Bahamas skulle få sig ett besök över jul. Var ut på en karaokebar med ett gäng en kväll och hade kul. Signade up för YMCA och använde det flitigt ett tag där. 19 april gick jag blond genom att få en hel hög slingor I håret, gjordes utomhus I solen med glass som tilltugg. Måste ju säga att aprils väder här var helt underbart. 26 och 27 april - strandpremiär I otrolig hetta! Sjukt varmt och rosa skin. Två härliga vårdagar på beachen med tyskgänget och .

Sedan kom Emma, min Emma! Vi gled runt, gjorde NYC och sedan kom Malin med Truls. Så skönt att ha dom här men ändå så konstigt. Efter ett jobbigt hejdå och några skvättar tårar tog , Nina och Inga hand om mig med film, pizza och choklad.

Sveriges konung kom till stan I maj och jag o var där och spanade. The Veronicas, Jada, The white tie affair, 3OH!3, Black eyed peas, Matt Nathanson, The all american rejects, Sean Kingston, Ciara, Akon, LMFAO, Ashley Tisdale, Soulja Boy, Jesse McCartney, Flo Rida. Hela laguppställningen! Kiss 108 konsert blev det en solig/molnig havlvarm/kall dag I maj med ett helt härligt gäng I tio timmar. Det blev final I American Idol och jag vann en dollar på att Kris Allen vann. Var på min första shabbatmiddag, köpte alkohol och drack ur bruna papperspåsar.

I juni insåg jag detta ”Jag gör det igen! På riktigt, jag gör det igen. Jag är här. USA, långt borta från Sverige, långt borta från de flesta jag känner och jag trivs så grymt bra. Jag är så fruktansvärt glad att jag gör det en gång till, nu struntar jag faktiskt blankt i vad alla tycker och tänker. Det här är mitt liv. Folk kan tycka och tänka hur mycket de vill men det är fortfarande mitt liv som jag gör vad jag vill med så länge det inte skadar någon annan person.” och det får jag väl stå fast vid fortfarande.

Den 6 juni firades såklart Sverige med dunder och brak. Grillat, bål, jordgubbstårta och ballonger. Nej I allmänhet bestod väl våren och början av sommaren av playdates med och Nina sedan äventyr, träning och häng med samma underbara personer. Juni regnade verkligen bort, vi var på en dyngsur konsert med The Frays den 21 juni och dagen efter kom min mamma hit. Vi gjorde Boston, MJ dog, vi gjorde NYC, var på valsaffari och vi shoppade.

14 juli lämnade Nina oss för att dra tillbaks till Tyskland och jag insåg det på riktigt, jag hatar att säga hejdå! Jag kände lite att ”Allt har bara sprungit på i hundrafyrtio i flera månader nu känns det som, kanske dags för tiden att lugna ner sig lite? Hallå, tack?!” Ungefär den känslan har jag just nu med… Det är då jag protesterar och gör inget alls.

For till Montreal en helg I juli och det var toppen, turistade och patade. Cape cod x2 och sommaren var igång på riktigt. Dagarna spenderades vid poolen, på stranden eller på The Country club.

3 augusti föddes söta lilla Ella och några dagar senare flyttade Miss Joy in, en underbar människa som jag hoppas jag håller kontakten med. I början av augusti dök också Matilda upp I mitt liv här - and I’m so glad she did!

Mot slutet av sommaren blev det två besök I ett sommarhus I NH med familjen, båtåkning, simning, jetski och mest bara glida runt och ha det bra. Var på min första baseball match och så en till där vi satt I vipbås. Blev stoppad av polisen på highwayen, swoshade fram I 70 mph på 55 vägen och fick utskällning för att jag körde för sakta och stoppade upp trafiken!

Hälsade på Jennifer I NY en helg I september. Var på en albansk fest och började jobba på Svenska skolan. I oktober for hem och jag lärde känna ett helt gäng nya trevliga människor. Tog mig genom Boston via The Freedom trail med Matlilda, en dagsutflykt till Newport, RI. Var till Salem för att spana in häxorna, firade första Halloween med att gå på fest på college.

November var mycket umgänge, tisdagar på Starbucks och helger med utflykter. En dag med extrem värme och vi låg I parken I linne, för att på kvällen fara och träna luciasånger…For till upstate NY och Silverbay en weekend för att ta tre credits. Var på basket och såg Celtics vinna och firade sen Thanks giving med familj och vänner.

Den 1 december fick jag efter lång väntan mitt Massachusetts driver license som jag faktiskt är stolt över. Hade lite luciavisning vilket var supermysigt, scrappade en del och fortsatte hänga med massa grymma människor. Tog en tur till NYC för att se det vintertid och hade en toppendag. Lite julfirande med vännerna här och skridskoåkning I Boston common. Snöovädret kom men vi hann med vårt flyg till underbara Bahamas där vi tillbringade nio dagar I solen och värmen. Avslutade året med en spännande roadtrip till Vermont och sedan middag och skålande av nya året med vänner. Snipp snapp, bra år och jag har visst hunnit med en hel del ändå. Detta år ska bli ännu mer händelserikt är nyårslöftet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar