tisdag 5 januari 2010

Roadtrip till Vermont

Jag har ju faktiskt int berättat om vår lilla 10 timmars roadtrip till Vermont i snöstorm. Vi började på morgonkvisten i fint väder, kämpade oss uppåt och allt gick bra förutom att gps:n var helt ute och cyklade. Hittade en liten liten brostuga som ledde oss till en liten liten slingerväg efter en å och vi var nog lite nervösa där. Sara berättade sen att man inte brukar ta den på vintern för man kan så lätt hamna i vattnet. . . När gpsn tyckte vi var framme var vi inte alls där och täckningen på telefonen var lite sådär, öppnade vi dörren fick vi dock tag på Sara. Ibland. Snöigt usafjäll med branta backar och en usabil utan vinterdäck gjorde att vi fick hoppa ur och knuffa på några gånger. Efter antalet försök att ta oss upp för sista backen gav vi upp, parkerade bilen hos en lama och vandrade upp, upp, upp. Hem kom vi lagomt till Svenska tolvslaget efter att ha krupit fram i snöstorm, blivit fast i bilkö pga krock och promenerat en sväng på highwayen! Skålade in nya året i Sverige med lite vatten hos Sara och fortsatte sen hem till vårt firande.





En ny ovana som jag börjat med är att glömma jackan. Vilket jag gjorde då vi skulle till Vermont och åka pulka. Obra, bara hoppas jag inte gör det då jag ska till Sverige för jag har hört att det visst ska vara rätt kallt där. Well, att jag glömt jackan ledde till att jag fick klä mig i snuggeln som Matilda fick av mig i julklapp - bara för att jag äälskar grönt!

1 kommentar:

  1. Riktigt riktigt kallt har vi här i Sverige. Här uppe i norra Hälsingland har vi haft -26 i natt o strax utanför Färila åt ett annat håll, där Andreas jobbar var det -35 i morse. Brrrrr... Så glöm inte jackan :)

    Varma kramar från faster Helena

    SvaraRadera