söndag 3 januari 2010

Fin födelsedag

Jaha. 24 år då. Mamma var yngre än jag är nu då hon fick mig. Gammeln, det är jag det. Men vet ni vad, jag mår rätt bra ändå! Ingen farlig födelsedagskris i år, inget storslaget firande, inga nya rynkor. Bara en otroligt mysig och toppenbra dag. Kan det bli annat när man spenderar den med tre underbara piffiga pinglor?

Vaknade upp av ett grattis sms, kikade bakom gardinen och såg en decimeter ny vit snö. Vilken start på den tredje! Lugn morgon med gull Tilltill som smugit ihop chokladkaka med 24 ljus i,, kom in och sjöng Ja må hon leva och gav toppenbra paket på sängen. For in till Boston mot eftermiddagen och strosade Newbury st upp, gick loss på HM innan vi tog en myspaus på Starbucks. Fortsatte till nästa HM, Marshalls, TJMaxx och Aldo där jag hittade precis vad jag letat efter längen - röda klackisar! Såå himla sugen på att köpa dom och var bra nära, men de var trots allt 1-1½ storlek för stora. Promenerade upp mot North end i ett lugnt Boston, hittade en mysig, halvcrowded, lagomprisig restaurang efter att ha kollat runt lite och åt middag. Fick ett toppen paket av Sandra med som jag sitter och mumsar på just precis nu - lösgodis direkt från Sverige! Min söta familj här i amerikat gav mig biljetter till en Bruins match som jag blev sjukt glad över! Vilka suveräna presenter jag fått idag och TACK så himla mycket för alla grattishälsningar!


Nu gjorde Usa mål. Damn. Damn, ett mål till. Jo, jag hittade hockey på tvn och har kollat samtidigt så detta har tagit ett tag att skriva. Skulle säga att det ser rätt mörkt ut nu.

1 kommentar:

  1. Grattis Malin i efterskott!!! Tänkte på dig hela dagen igår men hade inte möjlighet att skicka något grattis då :(. Men nu får du massor av grattis i efterskott från oss i Ed.

    Många grattiskramar från faster Helena, farbror Andreas, kusin Pontus o bonuskusin Elin

    SvaraRadera