måndag 25 januari 2010

Fullt upp

Sitter i sovrummet i Bollnäs och har nu varit här i fyra dagar, fyra av fem. Sheez, halvtid imorn, tiden går sjukt fort. Har hunnit gjort en del och träffat mycket människor. Började i fredags med fika hos pappan och efter det lax o potatis till middag hos mamman. Lite spel med dom och A o PH på kvällen. Upp tidigt på lördag för en sväng ner på stan, det sista mamma säger innan jag går utanför dörren är "kom ihåg att det är växlar", och vad gör jag? Startar bilen som hoppar fram ett steg o stängs av. Hoppsan just ja, växlar! Så jag trycker ner bromsen och vrider om nykeln, bilen blinkar till och slås av. Ah, "motorstop", kopplingen med var det jag! Sen kom jag iväg men skrattade lite smått. Jaja, nu kan jag ju! Tja, det har hänt tre gånger till efter det men nu så går det felfritt! Kom ner på stan och Åhlens var sig likt, tog ett passfoto och for sen på lillebrors hockeymatch, de vann med 6-2, heja heja! Träffade lillebrors mormor o S och hann med att ta en sväng ut på bandyisen och kolla lite med. Upp till mamma o J's nya hus för att se hur det såg ut och så hem till farmor o farfar en sväng efter det och fika. Biltur ut till Bränderna sen och härligt återseende med Vicky och Mio han är en STOR bebis nu och Vicky var sig likt, så sjukt roligt att ses. Pratade och pratade och pratade och såg på lite film.

Söndag- upp i tid o med tåget mot Stockholm och Emma kl 13! Ännu ett helt underbart återseende, vi pratade också, och pratade, och pratade. Gullsnuttan hade bakat semlor för min skull o alla vet vi ju att Emmas semlor är de bästa! Tomas fixade god middag till oss med, mera lax mmm!

Så imorse steg jag upp tidigt och tog tunneln till Centralen o så vidare mot ambassaden. Kom dit vid 8.20, köade och kom in 8.45. 9.16 var jag ute igen med visat troligen i posten imorgon! Tjohoo! Man är ju rätt rutinerad nu.. "oh, It's your third time, guess you know how this works then.." Hittade ett sistaminuten tåg kl 10.30 som inte kom iväg förns 10.50. Med ett anslutningståg i Gävle 10 min efter vi skulle kommit blev jag lite orolig att behöva sitta där o vänta nån timme men se, de höll tåget åt oss! Så steg av i Bollnäs igen vid 14.20. Hem och packa om väskan o så iväg ut till Västbacka för ännu ett mysigt återseende, nu Malin, Irma och så en helt ny liten person - Cornelis! Mera prat och såklart en massa lek, söta Irma visade inte nå blyghet vilket ju är toppen, man är ihågkommen ;) Ikväll har jag träffat hela Vickans släkt på ljuspart och även Therese, oihiii!!

Imorn fm väntar några inte så roliga "måsten" innan jag ska luncha med farmor o farfar för att sedan hänga med Mio imornkväll. Har en lucka där på em om nån vill träffas ;) Stina, en fika kanske? Sen saknar jag att inte ha träffat Malin o Truls med, när blir det?

1 kommentar:

  1. Malin du är välkommen när du vill. Ikväll kanske? Jag är skadad så det blir nog inge längskidor på nån dag heller... Jag slutar typ ahlv fyra sen ska jag till mamma och klippa klona på vovven, men sen är du välkommen...

    SvaraRadera