onsdag 6 oktober 2010

2a Nära nu

Här kommer andra på raken i kategorin; det är nära nu. Nyss ringde min telefon med ett konstigt nummer, visade sig vara fina Nina som skulle checka in i Tyskland och behövde min adress. Den som jag senast idag gav henne och har väl gjort det tre gånger tidigare med, man behöver som en ankomstadress när man far till amerikat. Nu har hon den och förhoppningsvis har hon en väldigt safe flight hela vägen över. Vid tre imorn står jag o barnen på arrivals, Terminal E på Boston Logan Airport och väntar nyfiket och kikar genom dörrarna. Jag älskar det stället, det är nog min favoritplats på jorden. Alla barn, mammor, pojkvänner, syskon som väntar och väntar och alla glada möten. Snart är hon här och det ska bli SÅ roligt, 15 månader sedan sist! You are soooo welcome Nina!

Jag kom nyss hem från Marte annars hade jag förhoppningsvis sovit nu, men jag är ju lite excited så. Haft en myspys kväll med Anette, Nathalie och Vanessa, Marte med såklart. Stort tack till V och A som hjälpt mig komma igång med mitt nya projekt och det är sååå roligt, nu kan jag knappt sluta och imorn ska jag inhandla mer saker som jag behöver.

Idag tog jag med alla tre kidsen en sväng på Target då jag är i stort behov av stövlar, allt de hade var de stövlar som jag kunde tänka mig men bara tre par och alla dom i stl 10, typ tre nummer för stora. W behövde också stövlar och till han fanns det två par men dom var nog 5 nummer för stora tom. Stor åtgång på stövlar just nu! Får kika en sväng på andra Target imorn annars blir det de jag hittade på Wal*mart igår, ett par Hunter skulle ju också sitta fint men ska flundra lite mer på den... På Target mötte jag två personer jag "känner"/känner igen och jag tycker det är så roligt, känns som riktigt att man bor här då. Först en mamma/nanny med barn som var på sånggruppen vi var på imorse och sedan aupair Nina som var där med sina fem kids. Vissa är värre än mig ;) Ikväll har jag också hunnit med att läsa lite au pair ansökningar och jag är hård men rättvis, bara det bästa är gott nog! ;P Tänk vad mycket jag hunnit med idag, en riktigt effektiv dag som gått fort och varit rolig. Tumme upp!

2 kommentarer:

  1. instämmer!mycket bra dag! alltid kul när man kan inspirera någon <3

    SvaraRadera
  2. Vad är det nu du har börjat att pyssla med? Jag vill också! Tror jag höhö

    SvaraRadera