måndag 4 oktober 2010

Husmor

Kanelbullens dag till ära borde jag ju ha bakat bullar men jag hade fullt upp med annat idag.

9 timmars arbete idag med start kl 9, lekte en sväng med bebis innan hon fick ta en två timmars nap och jag tog tag i tvillingarnas garderob. Packade ihop två stora lådor med för små kläder/sommarkläder- yes, dags att lägga undan sånt nu tyvärr. När bebis vaknade tog jag tag i hennes garderob, stl 6-12 månader är lite för smått för min stora 14 månaders bebis! Jösses, hon är 14 månader nu! Gaalet, hon vägrar fortfarande gå fast hon totaly skulle kunna. Twinsen kom hem från skolan, fick lunch och drog iväg på tennis. Bebis fick sova nap igen och jag fortsatte styra upp garderobsen. När det var klart hade A tagit med twinsen o handla mat så jag och Bellabella tog tag i matlagningen. Avancerade saker idag, för att vara mig ;) Tänk mina aupair vänner som lagar middag varenda dag, jag beundrar er! Idag hittade jag potatismos i kylen och var lite sugen på att "laga" mat så jag gjorde potatisbullar och en äpple-morotssallad, serverade detta med lingonsylt och det gick hem, bebis åt tre potatisbullar!

Fick senare höra talas om att det var kanelbullens dag idag så jag skulle ju ha bakat egentligen men äh. Nina o Julia kom över för lite tv ikväll och jag hittade sex små gamla kanelbullar som fanns kvar sen sist vi bakade, bättre än inget! Mamma söker fru, Lite närhet, te och kanelbullar var myspys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar