tisdag 19 oktober 2010

Dagens goda gärning

Igår när jag skulle lägga bebis för en nap såg vi en katt utanför fönstret, en stor grå katt som strök fram på vår framsida, vi stannade och kollade eftersom 1. E gillar katter och mjauar gärna, 2. Det var den första katt jag sett i detta landet.

La märke till att den inte hade nå halsband så funderade på om de kunde tänkas vara nå annat djur, men vad? Näe, katt var det.

Idag kommer jag till gymmet och ser en lapp om en missing cat, stor, grå, 10 år gammal och den och den rasen, utan halsband men med något chip, försvunnen sedan 21 augusti. Hm well den var grå o utan halsband o raser har jag noll koll på. Kände att jag var tvungen att ringa o säga att jag kanske sett den iaf och Åh så glad hon blev när jag ringde. Den bodde tydligen en bra bit härifrån men har varit borta i nästan 2 månader, hon frågade om allt, tex om det var "den rasen", haha, I don't know anything about cats sa jag but it was gray and pretty big. Hon frågade om den var mager eftersom den varit borta så längen men de tyckte jag inte. Hur som ska hon komma o köra fram o tbax här imorn o kolla efter den. Nu vet de iaf att den kanske lever och de lät så himla glada då jag ringde. Hoppas katten dyker upp igen så vi får tag på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar