tisdag 19 oktober 2010

Visit from Germany

Jag och tvillingar med ögoninflammation plockade upp en trött Nina på Logan en kall och solig torsdag i oktober. Tog oss hem och Nina somnade vid sju medan jag la barnen, natta då! På fredagen hängde vi hemma, tog med barnen till mallet för middag och for sedan till Anette på kvällen för att se lite film. Där blev jag trött och tog en tupplur ;)

På lördagen hade jag skola så medan jag var där hälsade Nina på sin gamla familj där hon var au pair förra året. När vi var klara kl 3 packade vi in oss fem pers i bilen och for mot Braintree mall för shopping, vi fick alla med oss smått o gott hem som tur var! Väl hemma i Newton (vid 9.50) stannade vi till på Bills pizza för middag och då var vi alla rätt trötta. Hem och sova efter det för på söndag skulle jag och Nina upp tidigt....

för att fara till New York City och Manhattan över dagen.

Vi strosade runt i solen, njöt av pulsen och besökte några små turistattraktioner som fanns på vägne, typ New York public library, rockafeller center och times sq, inget jag inte sett förrut men enligt mig kan de ställena besökas om och om och om igen.




På måndagen for Nina till sin vän i NH, jag jobbade och träffade lite andra vänner, på tisdagen kom hon tillbaka men for direkt till sin familj och spenderade dag och kväll där medan jag umgicks med mina svenska vänner på Starbucks innan jag for hem där Nina väntade på mig. Onsdag jobbade jag och på kvällen for vi till Legacy place för lite shopping, Nina fick en väska från Aldo och sedan såg vi Life as we know it på bio, bion där är lätt den bästa.

Torsdagen jobbade jag 7.30-9.30 och fick sedan ledigt resten av dagen så vi spenderade hela långa dagen i Boston, strosade hela Newbury st och shoppade lite, jag fick en jacka från Urban outfitters, nedsatt från 100 dollar till 40 dollar! Kap! Shoppade också en väska och kanske något mer... Mitt i allt promenerande smet vi in på ett nagelställe och fick både pedikyr och manikyr i lite mer än en timma, sååå skönt och väl värt. När vi inte orkade mer tog vi the T hem och hängde i soffan.


När barnen kommit hem från skolan på fredagen packade vi in oss i bilen och for till Natick mall för att spela lite glow in the dark golf, jag vann ;) L tog anteckningar och W var en dålig förlorare, haha. Vi spenderade hela eftermiddagen på mallet med shopping, lek och middag och kom inte hem förns efter 6. Då var det dags att svida om för kvällens festligheter. Vi ville ut och vi ville ha fest men var går man i Boston när det vi planerat var utsålt? Well, det slutade på ett sjukt nice ställe vid Fenway dit jag gärna går igen så man kan säga att det var en väldigt lyckad kväll. Marte och Nathalie joinade också för de är ju över 21.


Det var regnigt och dant men det gick ändå, paraply och tåg dit och taxi hem. Akutkissnödiga påväg från the T och vi betalade 10 dollar var för att gå på toa på en väldigt speciell "bar". Jag hittar ett ställe som är öppet, springer över vägen och får frågan "What band are you here to see?" "I don't care!" ok, it's a 10 dollar cover... Slänger fram pengarna och rusar mot toan, springer igenom en skara på typ 20 mörkhyade människor som står och tokdiggar till en kvinna som står på scen och rappar. Upplevelse! Allt slutade lyckligt iaf ;)


Bäddade ner alla i källarn, sov några timmar och på lördag stod jag och Nina upp kl 9 medan de andra sov vidare, for på fotbollsmatch för femåringar 1 timma och slängde sedan ihop en välbehövd dagen-efter-frulle bestående av pancakes, bacon, scrambled eggs, frukt och chokladmjölk. Gott! Jag Nina och Natta han med en snabb shoppingrunda på Arsenal innan vi for till Logan och sa hejdå. Tack Nina för underbara dagar, så himla gott att ha dig tillbaka igen (Nina, Thank you for coming to visit, I had some awesome days!). Nu ses vi väl nästa gång i Tyskland skulle jag tippa på. That was it: 8-16 oktober.





1 kommentar: