söndag 11 oktober 2009

Att turista

Idag vaknade jag upp och kände för att turista lite. Hade fått ett sms av Matilda som inte var shoppingsugen. En titt i min guidebok och fundering på vad jag inte gjort i Boston gav oss rätt många alternativ men jag har varit sugen på North end länge som jag hört mycket gott om så... Vi tog the T till park st och hämtade upp en karta för att följa The freedom trail som är en liten promenad genom några delar av Boston och man stannar på historiska platser och läser lite. Så nu har vi sett och kan lite mer om Boston, en trevlig höstdag som slutade med italiensk middag i North end.
Tror vi gick förbi tre olika gravplatser och stenarna är slitna, snea och trasiga men se vilka udda och konstiga bilder/symboler det är på dom. Lite häfftigt tyckte vi. Var också in i en kyrka där det var mysiga små bås att sitta i, som samlade mitt emot varandra på röda sammetssoffor, tror kyrkan hette United church eller liknande med. Lyssande på en kör som höll på att öva och hittade några biblar att kika igenom. På bilden nedan är Matilda! Tror inte hon förekommit i bild här förrut :)

Här har vi typical Boston, blandningen av små gamla fina hus och höga skyskrapor (nästan...).

Första stoppet på the freedom trail var detta hus, the state house, där sitter om jag inte minns fel massachusetts eller iaf Bostons goverment och bestämmer. Vad jag kommer ihåg utan att tjuvkika är att tornet först var byggt i trä men när det började läka satte man koppar på för att senare förgylla allt med lite 23 k guld!
Efter vild jakt på lösgodis utan lyckat resultat har vi precis avslutat dagen med Desperate housewifes och frukt. Sova nu och jobb imorgon. Hoppas ni haft en fin helg

1 kommentar:

  1. tjenis! du kan ju ringa mig nån dag nu om du vill. jag har fått min dator så nu är jag alive igen..
    pussis/E

    SvaraRadera