torsdag 1 oktober 2009

How I used to be

En vän är avvinkad och uppe i luften nu, påväg till Sverige. Det var helt klart jobbigt men jag mår så mycket bättre än jag gjort de senaste dagarna, tror alla tårat och mycket känslor gräts ut redan igår. Vi ses igen, det är ju ändå en sak som är säker. Det kommer bli annorlunda här nu men säg är inte allt egentligen annorlunda här? Annorlunda från vad är frågan. Pratade med M i bilen påväg hem om allt och inget. Om hur det är i början då man kommer till usa på detta viset. Hur det är skönt med någon som välkomnar, är öppen och positiv. Hon var den för mig - hon som bara fanns där och har funnits hela tiden. Det enkla umgänget utan stor planering. Ni vet att jag är sån, spontan och impulsiv, träffas gärna där och på en gång. Vi är rätt lika, "typiskt albanskt" kallade M det. Så bevisat igen, jag är nog inte riktigt svensk rakt igenom. Jag tror att hon och hela livet med att leva här har fått mig mer känslosam också. Något som är riktigt positivt för mig då jag haft stora problem att visa känslor tidigare - hoppas jag kan hålla i det o improve it more... Well, jag säger tack för den här tiden E och lycka till med allt hemma i Sverige!

Själv fick jag mejl idag om att det börjar närma sig 8 månader här och att det är dags att börja fundera på extension...





Jag undrar fortfarande hur det kom sig att jag kunde varenda låt av The all american rejects då ingen annan kände igen en enda. Kan någon svara mig på den frågan om ni har ett svar, alltså om ni också hört dem tidigare? Helt galet, kanske i ett tidigare liv. . . Denna låt kan då vi allihopa nu iaf!

Och ikväll avslutade vi något, men jag vänder blad och börjar på ett nytt kapitel. Det blir samma sak fast annorlunda. Kan hända jag kommer till Sverige i januari. . .

2 kommentarer:

  1. Nämen, jag lyssnade på hennes skiva i Turiket. Hon är så duktig, texterna sätter ord på det mesta :)Hur är det annars då? Här verkar vintern ha kommit, fem minus grader och frost precis över allt, ser nästan vinter ut....

    SvaraRadera
  2. såklart du ska få se bilder, ska försöka knäppa idag då efter ja har städat så lägger ja in dom sen :) haha ja jag tycker också att denna graviditet har vart väldigt kort, men det e väl den här sista tiden som kommer gå långsamt iaf för mig hehe..
    Vi ringde till dom eftersom lärarna på skolan tyckte att det kändes mer proffsigt å bra att göra så men nackdelen med det e väl att man kanske inte hinner få med allt i ett samtal innan dom tackar nej, dom blir kanske lite ställd lr va man ska säga. Har iaf gått emot lärarna nu å mejlat två förskolor i gävle istället så jag får väl se va det ger för resultat.
    hoppas allt är bra med dig. kram

    SvaraRadera