torsdag 29 oktober 2009

Träning inför hemmafru

Idag har vi haft en riktigt toppenfin höstdag. Jag måste väl säga att jag gillar hösten ändå. När det är som nu, alla fina träd, massor av löv, lite kallt, lite varmt och soligt. Jag och barnen var efter några ärenden till the grocery store och cvs ute på förmiddagen och gjorde en pumpa, jag gillar ju sånt pyssel. Barnen tyckte också det var skoj, kladdigt är ju alltid kul! Efter lunch sov barnen lite middag och jag tränade på min kommande framtid som hemmafru, kokade soppa och bakade cupcakes. Självklart körde vi på det nyttiga alternativen med köttfärs, potatis, paprika, lök o tomat i soppan (nån typ av gulach/köttfärs soppa) och så avocado i muffinen! Här tänker vi på hälsan vettni. Soppan blev aningen stark tycker jag (men god) men resten av hushållet verkar gilla den så det är bra! Cupcakesen gillade visst alla med, inte alltför söta och inte ett endaste fett i förutom de nyttiga fettet från avocadon! Well well... Jag hann med mycket där och när barnen sedan vaknade var de helt inställda på att dekorera cupcakes.
Barnens mästerverk!Och mina fina!

Efter cupcakesdekorationen spårat ur och barnen fått i sig aningen för mycket icing drog vi på oss stövlar o mössa och gick ut till pappan som tagit fram blåsen och fixat en stooor lövhög att hoppa i! Jag och D carva en varsin till pumpa med så nu har vi fyra fina. Imorgon börjar jag 12 men innan det ska jag, Lara och Matilda faktiskt på museum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar