torsdag 15 april 2010

Island - the place to be

Ursäkta men jag måste få säga det, jag är så sjukt impad av vad som händer i världen just nu. Har ni sett filmen 2012 ännu? Gör det! Vulkanutbrott på Island som nu stängt ner hela Europas flygplatser vilket leder till att jag och vi känner oss fast i detta landet. Nu börjar det snackas hur ska färjor ska gå USA-Europa och hur det annars ska gå till. Jag hade inga planer på att fara till Sverige imorgon men hur begränsad känner jag mig inte nu när jag vet att det verkligen inte går? Man vill alltid ha det man inte kan få va... Kan ni förstå att naturen kan ställa till med något sånt här? Det måste finnas nån sanning bakom 2012 också, kanske inte världen poffar upp så som de framställt det i filmen men tro mig, något kommer att ske. Med den tur jag haft gällande resor detta året så skulle det inte förvåna mig om vinden plötsligt vänder, askmolnet lägger sig fint mellan Boston och Florida och jag kommer aldrig iväg till Key west som det är meningen. Hur mycket vågar du betta? Det måste ju vara någon som mellanlandade på Island när de kom på att man inte fick flyga mer också, tänk dom stackarna påväg från usa till Sverige, vilken överraskning. Stuck på Island ett år sisådär. Ja, det blir ju spännande och se vad som händer, kanske kommer jag tuffande på en båt i oktober eller nå!

2 kommentarer:

  1. jaaaa, jag hörde. och tessans pappa hann just förbi det och är här nu!! galet. hey, vo borde skypa. typ nu.! massa kram (roligt at kontrolltexten är "spania" vi som gillar spanien!)

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte att det är så illa som tidningarna skriver, alla våra plan med paketen blev ju inställda igår men jag tror att dom räknade med att dom skulle kunna gå idag eller ikväll iallafall, så du får nog åka flyg när du ska hem nästa gång :)

    SvaraRadera