torsdag 29 april 2010

Pladder

Solen skiner och det är 14 grader varmt ute, blåser som bara den och molnen går förbi titt som tätt. Inget klockrent väder och för ett år sedan var Emma påväg hit just nu, jag önskar hon vore det i år med... Den 28 april ifjol var jag och Elvane i Wellesley och köpte frozen yoghurt och satt ute o åt det klädda i shorts o tshirt kl 8.30 på kvällen. Förra helgen ifjol var vi på stranden. Jag vet inte, på något vis känns det varmare i år men det är ju tydligt att det inte är så. Vi hoppas på att regnperioden som varit nu ett tag kom nu istf juni då den kom ifjol. Nu hoppas vi på tokvärme och sol redan i juni och att sommaren blir toppen. På något vis känns det som jag skrivit ett sånt här inlägg redan den här våren och må så vara, jag behöver det.

Livet som rullar omkring just nu är lite upp och ner får jag säga och det kanske kommer vara så ett tag, vi hoppas på positiv stabilisering snart och tillsvidare får det vara som det är. Detta rör det mesta och allt just nu men det är inte så farligt det där "farliga", det är bara det att det är lite ledsamt och stökigt. Men ni vet vad jag alltid säger; det löser sig såsmåningom.

Kidsen sover just nu sött men jag ska strax försöka väcka dom. Vi spenderade fm på biblioteket och hade det riktigt mysigt och läste massor av böcker. När vi kom hem tog vi med bebis ut och lekte. Ska jag berätta hur vi gör här? Det är rätt bra faktiskt.. Bebis är snart 9 månader gammal och sover en del om dagarna, tar första nappen vid 9 på morgonen, då somnar hon bums och kan ibland sova till 11.30 då man får väcka henne. Hur som helst, på torsdagar har twinsen ingen skola utan det är vår hemmadag, de går annars 9-12 tis,ons,fre. Well. Föräldrarna jobbar så jag hänger hemma med alla tre, lägger bebis att sova kl 9 och sedan kan jag åka o hitta på något med storbarnen då vi har våran S som städar här hemma och är här mellan 8-12 och hon lyssnar gärna efter bebis och kan leka en sväng om vi inte skulle vara hemma. Tokbra att fortf kunna göra saker med de stora o inte vara alltför låst ju. Så vi kom idag hem vid 11 och då vaknade bebis och följde med ut och lekte, de stora cyklade och sedan hade vi picniclunch ute allahopa. En bra dag. L är i bakartagen nu och igår gjorde vi skurna chokladkakor, får se om hon minns att jag lovade att vi kunde baka blåbärsmuffins idag för isf blir det väl så. Tur jag också gillar att baka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar