lördag 24 april 2010

Sista kvällen i florida...

...för denna gång!

Sitter just nu ute på min balkong med perfekt utsikt över bröllopsmottagningen som pågår nere på gräsmattan. Ett band som spelar, många finklädda o glada människor och så ett nygift par. För några timmar sedan var själva brölloppet en bit bort på stranden. Ni kan väl börja spara nu, jag vet ungefär hur jag vill gifta mig. The american style! Nyss ropade dom in alla "maid of honor; zaza, bridesmaids; lolo, nini and emem, flower girls; lila and tess. And for the first time; mr and mrs Thimerdal" o så får man i tur o ordning skutta upp på scen inför applåder. Stort, maffigt, glatt o enkelt. Fina kläder men barfota, mycket folk men fritt. Jag gillar't. Det är väl inte omöjligt? Vänta ni bara!

Annars har dagen också varit bra. Började med en timma för mig själv i solen, sen poolen med barnen, lite läsning i skuggan under en palm. Tog en sväng med jetskis i em också, det var såklart roligt även om det är skönare i en sjö o inte i saltvatten. Lite met pool och sedan ikväll var vi ut o åt. Det var sista dagen det, imorn kl 10 går flyget hem mot Boston, det är ju också en liten upplevelse även om jag tror planet hem är lite mindre än det vi tog hit. Skönt dock att bara köra upp o kliva in :)

Tack o hej för mig. Ursäkta att jag inte har en aning om hur man stavar till wedding på svenska men jag orkade inte kolla upp det, jag tror ni förstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar