torsdag 1 april 2010

Påskminnen från Polen

Malin skrev en liten Polenkrönika för någon vecka sedan som jag blev så glad av att läsa så jag länkar till den här istf att skriva så gott som precis samma sak igen.


Minns alla timmar på bussen, hemska båtresor, saknaden av svensk mat, hur vi levde på 2.5 liters drickorna och Raider mina vänner! Kommer ni inte ihåg att det var precis då som de bytte namn till Twix? Hur alla utom vi blev fast i Tjeckien och tänk er alla snuskakor som vi inte åt! Nu var vi ju där över påsken och på konfirmationsresa så vi besökte visst en del kyrkor med och en del av gudstjänsterna var rätt långa och sövande . . . Måndagen efter påsk kallas wet monday och en i vår grupp fick en hink vatten över sig då vi gick på gatan, bussen blev överfallen med vatten och jag tror visst vi blev jagade och tog skydd på en bro nånstans med? Vi målade påskägg, gick uppför ett berg i snöstorm med påsar på huvudet, försökte laga ett trasigt kassettband och bodde i ett äkta kråkslott. Det var verkligen en toppenresa. JD-forever var det va?

Tuffa brudar i Polen

Snygga konfatjejer, jag älskar våra skor! Det gäller att klä upp sig vettni

1 kommentar:

  1. Haha åh snuskakor ja, skulle va spännande att smaka dom igen :) hur lång va egentligenvden där gudstjänsten som även Rolf somna vid?:) just ja d va raider d hette då. Gud va en massa tok å va skoj vi hade i bussen när dom va fast vi gränsen, lekte me micken å hade oss om ja inte minns fel inbillade vi oss där att vi skulle få leva på snuskakor å te :) ja Gud så skoj vi hade d även fast vi höll på att dö emellanåt :) nu fick ja lite jd abstinens!

    SvaraRadera