onsdag 14 april 2010

Silver bay weekend

Får jag säga det själv har jag blivit rätt duktig på att ta mycket bilder här på sista tiden så jag fortsätter mina bildbloggar med lite text. Här kommer en update om vad vi pysslade med i helgen.

Lämnade Massachusetts bakom oss och for mot grannstaten New York - the empire state. Påväg till mitt ute i ingenting stannade vi till vid en historisk skylt och utsiktsplats, då var vi nära..

Vi fick i helgen lära oss göra glass; grädde, mjölk, socker i en påse med smak. Is runtomkring, lite salt och skaka skaka skaka i femton minuter så har du en fet milkshake sen.
Vi hittade en labyrint som Emma och Sandra provade, Emma vann och de var helt slut efteråt. Själv ägnade jag mig åt den hårda sporten trädklättring över vatten. Gruppbild vid ett träd, ser du var du skulle ha suttit Sara?

Emma praktiserade sina väktarskills och provade på jobbet som badvakt. För säkerhetsskull garderade hon med stängsel också.
Här är vi uppklädda och redo för discot. Vi hade faktiskt jätteroligt och jag är SÅ impad av hur alla ställer upp och dansar precis likadant till Cotton eye Joe, jag kunde också! Men vem har egentligen gjort den låten nudå?Det var i detta huset vi bodde under helgen.
Ser ni snön på bergen? Vi var långt uppe i upstate NY.
Lite udda tankning på den bilen tyckte vi...

Summerar med att det var en trevlig helg som avslutades med en sorglig film.
Nu ska jag hämta kidsen på skolan, ut och äta lunch och iväg till lekparken, dom blir nog lyckliga över att slippa nappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar