lördag 17 april 2010

Regndag shopdag

Efter en lugn morgon och samtal med både mamma, mormor, pappa och Theo så hämtade Emma upp mig för en shoppingtur. Grå himmel och spridda skurar fick fler än oss att tycka mallet var ett bra alternativ för dagen... Det blev som vanligt en väldigt lyckad shoppingdag, många fina fynd och som alltid bara saker jag behövde! Tex köpte jag femton par trosor, den du mamma. Fick två tröjor och en bh med i klädväg, hittade Havaianas för 9 dollar och så ett par snygga solglasögon. Ny hörlurar med mick till ipoden och lite smått o gott till neccecären inför resan. Tex något som jag tänkt på förrut men inte sett; en liten flaska nagellacksborttagning, hur bra är inte det egentligen? Imorgon får det bli klädtvätt och packning.

Avslutade lördagen med att jobba några timmar, stoppade om barnen som var helt otroligt gulliga idag och sen såg jag och Emma på Julie och Julia. Måste bara ge några exempel på gulligheten. Jag kommer upp från mig för att gå ut och tvillingarna sitter och äter lunch, W ser mig och utbrister; Malin, you're gonna tuck me in tonight! Ja svarar jag och säger att vi kan läsa en bok också, kommer överrens om att det får bli Big bad wolf. När vi sen börjar prata om något annat där i köket säger han; Malin, I love you. Helt spontant från ingenstans, gullunge! L frågar om jag ska "out with the little swedish girl" och jo, jag ska ju ut med min friend Emma som är från Sverige. Senare på kvällen sitter vi i soffan och hon frågar mig "Are you done in Sweden now?" Well yes for awhile svarar jag och W säger "So you're gonna stay here forever?! Do you want to come and swim with dolphins in Florida?" Dom är så stora nu mina små pluttar och lilla E har tom två tänder så nu får hon inte bita på mina fingrar längre. Well, det var väl en fin liten hyllning till dom små liven. Dags att sova här i amerikat nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar