torsdag 6 maj 2010

Du gamla du fria du självögda nord

Kollar ni på Svenska hollywoodfruar? Om inte så gör det! Maria Montazami är så klockren och det programet är nog det bästa svenska på länge. Man skrattar åt det men jag förstår dom också, det är inte lätt alla gånger. I tisdags var jag helt värdelös på att prata, svenskan var svårast men även engelskan blev fel. Well...

Har städat datorn och flyttat över på hårddisken nu, det stod i mitt horoskop att jag borde göra det så dumt att chansa tänkte jag.

Igår vad jag och Sandra ut på en lite promenad här på kullen, vi letade kändishus och tror visst vi hittade rätt men det får nog bli en till sväng för att vara helt säkra sen kanske vi får ta oss ut med bilen o leta lite andra hus idag?

Och åh vad jag längtas till helgen men ändå inte, tänk att det redan är torsdag. Jag har alltid jobbat 8-6 varje torsdag men idag är mina twins på sin allra första skolresa och åker skolbuss för första gången så jag är lite ledig. Imorse packade vi lunch och snacks i papperspåsar och så letade vi skolbussar påväg till skolan, glada och stolta barn. Jag är lite orlig här för att W fryser då han vägrade ta på sig långärmat och det har mulnat på, men det är trots allt fortf 21 grader varmt så han klarar sig nog. Viktig info? Helgen var det ja... på lördag ska vi vinna en scavanger hunt och sedan far vi till NYC, jihooo det blir toppen ska ni se. Lilla återstoden av järngänget som bara krymper o krymper... Näe det här var mitt hyllningsinlägg till Svenska hollywoodfruar så ge det en chans om ni inte sett det ännu.

5 minuter senare: Ångrar det jag sa. Stackars barn nu öppnade himlen sig och regnet vräker ner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar