söndag 2 maj 2010

En sista droppe

Borstar just nu tänderna i flaskvatten. På digitala skyltar efter highwayen stod det en varning om att allt vatten måste kokas innan det används. Vi har en water restriction och ska inte använda vattnet till annat än att spola i toan och dusha vuxna. Barn ska inte badas i det, det ska inte användas till diskning eller drinckning. Vattnet ska kokas innan det dricks eller vara på flaska, igår blev det tydligen slagsmål på affären om den sista flaskan vatten. Japp, på riktigt! Men jag säger som A, det är troligen mycket bättre än dricksvatten på många andra ställen i världen men de vill väl bara ta det säkra före det osäkra. Det är nå stor pipe som gått sönder borta här nånstans och detta rör ca 2 miljoner människor tror jag att jag läste i tidnignen imorse. Så ja, nu borstar jag tänderna i flaskvatten sedan ska jag tvätta ansiktet med en wipe och så händerna med lite hand sanitizer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar