onsdag 26 maj 2010

Värmebölja eller helt vanlig sommar?


Kl nio imorse då jag for till gymmet var det varmt ute, kl 11 då jag for från gymmet var det apvarmt ute. Kl 12 när barnen skulle hämtas var det ännu varmare och nu kl 3 är det 35 grader varmt och då förstås i skuggan, jag bara undrar hur varmt det är i solen? Jag älskar vädret och klagar inte ett dugg, just nu håller jag mig inomhus för att inte svettas bort men hade jag chansen och inte jobbade skulle jag lätt ligga och pressa för att bli brunast i stan, eller nå.. Så himla skönt att bara ligga o lata sig i solen, helgen lovar runt 80 F och klar sol så det blir förhoppningsvis stranden då. Jag förklarar härmed sommaren påbörjad. Egentligen tror jag sommaren räknas från måndag här, memorial day och då öppnar typ sprinklers lekparkar och pooler normalt men så här varmt flera dagar i rad är inte nån vår värmebölja.


Ikväll är det final i American idol, jag såg några auditions i början men jag har inte följt det denna säsongen, finalen är dock ett måste så det är planen för kvällen. Just nu sover alla tre barnen, får se om de vaknar i lagom tid så vi hinner med ett besök på biblan kanske, har några böcker som behöver lämnas tillbaka. Igår var ju också varm och efter nap packade jag ned bebis i vagnen och väskorna ovanpå medan tvillingarna gick så begav vi oss mot poolen, det gjorde resten av grannskapet med så det var vild lek i poolen och sen pizzamiddag med 13 kids! Sommar sommar sommar. Ska ta mig en liten powernap själv nu medan jag har chansen.

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅÅÅ jag vill oxo! Lyllo du!
    Mammuth

    SvaraRadera
  2. Inte nååå avis :) Jag klippte iallafall gräset igår, så lite våraktigt kanske det är här ibland också :P

    SvaraRadera