måndag 3 maj 2010

Sommarfjant

Det här kommer låta fjantigt och aningen mammigt men jag måste få säga det. Det är så himla skönt med sommar och värme, barnen behöver inte ha mycket kläder på sig och för att gå utomhus behövs inget extra än skor som de lätt kopplar på sig själva innan de springer ut. Jag uppskattar också att barnen blivit nästan 3.5 år och gillar att leka själva. Idag har vi glidit runt i shorts, lekt ute i ca 15 min innan vi gick in för att lägga bebis och få oss ett snacks, bebis bestämde sig för att sova endast 25 minuter så hon fick följa med på tennis sedan. Grannens pool har som sagt öppnat och det är även där vi spelar tennis så vi kände på vattnet och nu har jag lovat barnen lek i poolen efter lite vila. Vi kom tillbaka från tennis och alla fick lunch innan vi åter hoppade i skorna och gick ut en stund för att leka, I love it! Allt blir så mycket lättare och man hinner så mycket mer när det inte ska bylsas på massa varmkläder. Sommar sommar sommar - mycket välkommen! Nu ska jag läsa lite om emergency swimming eller vad det heter, man kastar bara i barnen i vattnet under en veckas tid och sedan kan de simma, jag tror faktiskt att det kan funka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar