söndag 2 maj 2010

Helgen i bild och ord


Helgen började som vanligt på en fredag. Emma och Sandra hämtade upp mig som kommit med den den eminenta idén att vi skulle åka till Marina bay och äta mat. Ett fint litet ställe vid havet som jag besökte nattetid för ungefär ett år sedan, red lite tjur, drack drinkar, spelade volleyboll och hamnade ute i skogen på äventyr. . . Well, nu var det nytt år och vi tänkte äta mat. Vågade som vi är lämnade vi gps:en hemma och körde på känsla. Allt började gå fel då vi tog höger en väg för tidigt och trodde vi kunde komma rätt ändå, hur som helst körde vi påtok för långt, klockan blev sent och vi blev hungriga. Fick bli Wendys till middag men det hade ingen av oss provat så, check. Jag fick bakadpotatis och det var ju inte helt fel. Well, tillslut hittade vi fram till Marina bay och klockan var rätt sent, vi var mätta och glada, trevligt sällskap och bra musik gör ju allting lätt. Strosade runt en sväng, knäppte lite kort tills min kamera ramlade i backen så detta är väl det bästa som finns, catwomen! Tror det tog oss ca 3 timmar att hitta dit och 25 att åka hem så ni ser att vi for liite för långt. Trevlig kväll hursom.
På lördag var jag och Sandra shoppingsugna, det var tusentals fler så vi fick trängas på Wrentham i värmen, jo för det var väl en 30 grader varmt också, varför inte välja stranden? Med mig hem fick jag ett par converse, ännu en adidasjacka och en stor rosa resväska. Lika som Sandra har på bilden nedan, en mycket bra resväska som nog når svensk mark redan nästa vecka . . .
Efter shopping och att mitt arbetspass på kvällen blivit inställt shoppade vi mat och överraskade Emma som var hemma och jobbade. Skulle bbqa men gasen läckte så tillslut blev det kött grillat inne i stekpannan men vi satt ute i värmen och åt till sent på kvällen.

Så här glad var jag över att få äta grillmat utomhus i +25 den 1a Maj. Förresten har jag på mig min absoluta favoritklänning som ni absolut inte ser hur den ser ut på denna bild. Har jag visat den förr? Ni ser också hur galet blond jag är men inte hur otroligt brun jag är pga blixten. Haha
Söndsgsfrukost blev pancakes at Emmas house. Blåbärspannkakor, choclatechip och banan-choclatechip pannkakor, dom var lätt godast. Sedan började vår dag som cheerleaders.


Vi har haft galet varmt idag, över 100 grader! Jag älskar att säga det! haha. Well typ 32 i svenska då och vi höll på att smälta bort och visste inte vad vi skulle göra med oss själva. Satt först i skuggan och såg en baseballmatch för att sedan agera soccermoms och sitta i skuggan och se en fotbollsmatch. Dagen avslutades på Old Navy som hade 30 % på allt idag och jag köpte två par shorts, leggins och ett par mysbyxor. Imorgon ny vecka och nya tag, grannens pool är öppen och det väntas värme.

2 kommentarer:

  1. Jag är så blek att jag lyser (på sista bilden)

    SvaraRadera
  2. Haha men emma du sitter ju i solen, är därför du lyser!

    SvaraRadera