måndag 22 oktober 2007

En intressant föreläsning?

Måste väl erkänna att föreläsningen idag ändå var rätt bra, vi var bara halva klassen där, 12 personer så det blev mer som en dialog och mycket diskussion än föreläsning. Man hade inte så mycket utrymme att drömma sig bort på heller; tex kollade jag på väggen och fick se en lapp där det stor Ulrik, då kollar tydligen många fler dit för att de ser att jag tittar på något och då blir Bettan nyfiken och undrar om vi hittat något spännande! Hon är rolig den där tanten :) Det handlade iaf om föräldrasamverkan och det var mycket om hur det går till och vad man ska tänka på vid en inskolning, konkreta tips och idéer vilket uppskattas då det inte är mycket av det i utbildningen!

Till frukost idag blev det havregrynsgröt på de sista havregrynen, så nu är dom slut.. till det fick jag tom lite äppelmos men nu är den slut med! Till lunch fick jag makaroner och tomatsås, som igårkväll! Och till middag nu snart tror jag att jag ska lyxa till det med det sista av makaroner och tomatsås! ;) Dessutom har jag en påse micropopcorn här hemma så var inte oroliga, jag svälter inte ihjäl!! Aldeles nyss gick det dock upp för mig att pengarna inte kommer förns på torsdag, jag som hade rikta in mig o planlagt för onsdagen.. men men, jag får fara hem till mor eller far nu ju så kanske man kan få bo gratis en sväng... Jag hittade 28.50 i min utlandsmyntsburk nyss också så det tror jag att jag ska köpa nå matsäck till tåget för imorgon. Inte ens saft finns det här hemma, ja det är illa nu, på torsdag ska vi tom bli utan vatten i sex timmar. Tack o tur så är jag inte hemma då. Imorgon kl 21.39 hoppar jag på nattåget mot Bollnäs och landar där 4.51, någon som har lust att hämta mig då kanske? Annars är det nog inte så kallt så jag klarar av att gå också. Fan så dystert det blev, ikväll börjar ju Prison break, Be happy! Nu ska jag kila o försöka göra iväg uppgiften inför fredag. See you!

1 kommentar:

  1. Jajjamensan, då får man ju läxorna gjorda + att man har lite pengar kvar i slutet av månaden :D

    SvaraRadera