lördag 6 oktober 2007

Olyckshändelse

Det hände en olycka här på bloggen igår... Jag ska försöka åtgärda den senare idag men inte just nu! Det var inte alls vackert just nu iaf..

Igår var det ute-o-leka-i-skogen-dag, vi lekte massor av lekar och lagade mat på en muurikka över elden. Jag lärde alla leka Blodpotatis, tänk att inte en enda av 21 pers hade lekt det! Den som är så skoj :)

När jag skulle cykla till konsum igår och handla lite smått o gott (Smått-potatis, gott-cider..) kom jag halvvägs innan jag kom på att man skulle haft pengar med sig också. Annars kan man ju försöka smita utan pengar som jag har sett vid ett flertal tillfällen folk göra just på konsum, tre gånger när jag stått i kassan har det försökt smita ut någon utan att betala. Sist här i veckan hann han inte långt innan de fick tag på honom.. Spännande alltså! Undra om det är springnotor där ofta eller om de passar på när jag är där för att kassörskorna ser så himla upptagna ut med mig eller så?!

Nu tänkte jag ta en promenix ner på stan o köpa mig en eller två pärmar så jag kan slutföra min pärmisering, eller så :) Alla papper ska in i pärmar allafall! Sen får vi se vad som händer, en sväng till iksu också kanske? Man skulle kunna tvätta lite också faktiskt. Förresten läste jag i tidningen att det är trav i Bollnäs idag! Så man kanske ska kolla på det? Men ska man kolla vill jag nog spela också, och det tror jag inte jag vet hur man gör, jag kan bara spela när man är på travet.. Så, vi får väl se om jag blir nå rik idag, kanske kan spela på lotto iaf? Tjohej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar