tisdag 6 januari 2009

Ett beslut att fatta

Snipp snapp måndagnatt så var där en familj med katt! Under familjen har ännu en familj hört av sig, mamma, pappa, flicka 2, flicka 4 boende i Stamford, CT. Har jag inte helt fel är det där utbildningen för förmedlingen huserar också? Och det ligger väl ungefär 20 km från Valhallafamiljen. Alltså vilka sammanträffanden! Men iom att så många familjer hör av sig från trakterna där så bara måste det ju vimla av andra aupairer! Och så har familjen J pratat med min referens och reflektionen efter det är; Wow, what a good reference! They said very nice things about you. Så nu börjar det verkligen närma sig ett beslut där. Magkänslan är bra, de har några "rules" men inga jag inte kan leva med, typ; no smoking, no drugs and no alcohol while taking care of the baby. Hey, va? Så ser de gärna att jag är hemma till midnatt de dagar jag jobbar och att jag annars hör av mig. Det kan jag f aktiskt också lugnt leva med, visar ju lite på att de är sånna som bryr sig för att de inte ska bli oroliga. Helgerna spelar jag fritt på så. Dock inga manliga gäster utan att jag hojtar till innan ;) Det enda jag känner att jag saknar info om nu är ifall jag har eget badrum. Nu till the big thing, klarar jag av att ta hand om en tre månaders bebis? Vad tror ni alla mammor där ute? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar