söndag 4 januari 2009

Framåt?

Nu har Malla nyligen avslutat ett samtal med USA, dock på svenska! Familjen i NY-förorten med två döttrar. Jag tycker det låter trevligt och bra så vi får se vad som händer.

Sen har vi den andra familjen som också bor i en NY-förort tydligen, inte alls långt därifrån.. Tänk i hela stora USA har jag nu kontakt med två familjer som bor kanske 30 min ifrån varandra. Och på det har vi kära gamla familjen Webber som bor 1 timma bort. Har "pratat" med dem några svängar i helgen med och de ger mig tydligen väldigt goda referenser. Gud så jag saknar dom, men skulle jag verkligen klara av att åka tillbaka? Förstår ni hur mycket barnen har förändrats? Min lilla Lizzie blir imorgon NIO år! Lika gammal som lillebror... Hon som var min lilla flicka, herregud. Hon ska få sig ett aldeles eget mejl imorgon iaf.

Familj nummer 2 då? Jo vi har haft rätt mycket kontakt och jag tycker det känns väldigt bra, jag kan ju inte säga vad de tycker men de låter som... Positivt! Jag återkommer med mer info, det lutar åt ett beslut till veckan . . .

2 kommentarer:

  1. Jätteroligt Malla! :) Jag håller tummarna på att en av dessa familjer känns rätt i magen. Det är väl både bra och dåligt med en familj som pratar svenska - i USA.

    Lizzie är säkert samma gulliga tjej som sist, bara lite större :) Det finns ju "drag" i människor som aldrig försvinner.

    Jag tänker inte skriva ut någon hemlighet, eller ja, det har jag väl i och för sig gjort i dagen blogg, då jag skrev om min framtida viktminskning :) Men andra hemligheter är det nog lika bra att hålla tyst om, oavsett vad det är. Det är ju i alla fall "the world wide webb" :D

    Du måste hjälpa mig med Google Analytics. Jag satt och kikade igår men jag kom inte ihåg hur man gjorde :/

    Ha det bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Kanon, vore kul att kika på den statistiken igen :)

    www.dafont.com där finns alla teckensnitt. Bara att kika runt :D

    SvaraRadera