söndag 25 januari 2009

Smått o Gott

Starten som förskollärare har varit bra, två arbetade dagar av två möjliga och uppbokad på ett "långvick" för nästa vecka. Tänk vad skönt att ha schema för hela nästa vecka redan nu! Jag är jättelycklig över att få jobba. Sedan har jag bokat visumtid nästa måndag så då måste jag ner till Stockholm, det är bra mycket kortare resväg nu motför då jag bodde i Umeå. Flyget går iofs snabbt och smärtfritt men kostar lite mer pengar. På torsdag ska jag få göra hälsoundersökningen och hoppas jag går igenom. Just nu är här tokvitt och fint då det snart snöat i ett dygn och faktiskt så kommer det mycket snö, man hinner knappt lämna bilen för att springa in på affären så måste man sopa o skrapa då man ska iväg igen. Till veckan måste vi pluga också, få klart det där sista.

Igår såg vi såklart på Körslaget, precis som resten av Bollnäs? Vi var på prix kvart i åtta igår och var helt ensamma där! Men nu är Bollnäs i final, vem trodde det från början? Jag hejar på oss iaf men snygg-erik blir svår. Nu ska jag sätta mig i soffan med Andre Pops och checka vinterstudion. Hoppas alla har en bra helg!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du får jobba Malla :-) Jag tänkte ringa på fredag och checka av läget om jag också kanske får jobba lite :-)

    Jag såg ett litet "fel" i din blogg, det står att du är 22år, men det stämmer ju inte :-D

    Hoppas allt är bra med dig! Kram

    SvaraRadera