onsdag 7 januari 2009

Omöjligare än omöjligast

Jag har nu tre familjer som frågat om jag vill komma, hur gör man då? Delar på sig?

Först den svenska familjen med två barn 2.5 och 4.5 år boende 35 minuter från Manhattan i en ganska stor stad. Har pratat i telefon och mejlat mycket, verkar trevliga. Inget direkt minus förutom att det inte är genom förmedlingen så lönen är 150 dollar och jag skulle åka på arbetsvisum. Eget rum och bil. Går att hitta på mycket med barnen i den åldern. Iom att föräldrarna är svenska så kan man ju prata med dom på ett annat sätt, fast är man borta ett år så kommer engelskan rätt bra också... Jobb mån-fre 7-16.30. Behöver någon i slutet av mars- början april

Familj 2 bor ca 45 minuter från Manhattan, bebis 3 månader. Jobb 8.30-17 mån-fre, lediga helger. Bil då jag är ledig men inte då jag jobbar, det går att ta sig fram gående och med buss i staden.. Verkar trevliga på mejl, har inte pratat i telefon mycket men mejlat mycket. Eget rum, dator, mobiltelefon.. Kanske inte går att "göra" så mycket med en sån liten fast kan ju göra mer som jag vill då kanske? Vill att jag kommer i slutet av februari

Familj 3 bor ca 30 minuter från Manhattan ute vid kusten, beachen! Flickor på 20 månader och 4 år. Skickat mejl och pratat i telefon, lät väldigt trevliga. Minus är att de har FEM! katter... Stort sovrum.. Vill att jag kommer då jag kan.

Och hur gjorde man då? Om magkänslan godkänner alla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar