torsdag 10 december 2009

Hejdån är fortfarande ingen höjdare

Först och främst; Grattis mig själv på Malindagen! Och alla andra Malinar såklart! Tom A kom ihåg det imorse och inledde med Happy Malinday.

Annars har det här varit en väldigt ledsam dag här i huset. Miss Joy lämnar oss imorn och jag är rent ärligt sagt ledsen för det. Hon är verkligen en underbar människa, rak, ärlig, rolig, pratglad och kunnig. Jag har lärt mig otroligt mycket av henne och haft en jättebra tid. Tänk att jag blivit vän med en 60-åring från Tobago. Jag kommer sakna henne! Får se om vi ska ses en sväng på Manhattan på lördag annars blir det ju en annan gång. Vi hade lite hejdåparty här i kväll. I lekrummet hade jag fyra pojkar mellan 8-12 år, flicka 5 och så tvillingarna på 3, man kan säga att det gick vilt till. Galet energiska och lekglada, men så artiga och väluppfostrade! Nemas problemas förutom när storpojkarna trängde ner sig i bebisgungorna och inte riktigt kom upp lika lätt. . . Vi åt god mat med ribbs, bönor, kyckling, ris, majs, sås o allt möjligt. Hade lite paketutdelning och jag hade ju fått ihop ett riktigt bra till J om jag får säga det själv, en bok om svenska traditioner, en kokbok med svenska recept och så ett kollage med bilder på mig, barnen och henne och så några rader jag fått ihop. Jag fick en filtkofta som jag varit sugen på som hon har en lika och en skivhållare, superduperbra! Så ja, här har fällts tårar ikväll. Var nyss upp och sa hejdå en sista gång för hon åker tidigt tidigt imorgon bitti.

Från och med imorgon är jag alltså trebarns au pair på riktigt. Oawhooo.. Vad tror ni om det? Tre barn under tre år. Jag tror det kommer gå bra. Ikväll badade jag bebisen och gjorde hon redo för sängen. Imorn är det fredag, tvillingarna är i skolan och jag ska hänga med min vän Matilda. Hon är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar