torsdag 3 december 2009

Tumme upp - Tumme ner

Jag har såndär superenergi nu och skulle vilja göra allt, men ändå gör jag absolut ingenting så jag får skriva lite här då. Det är ju att göra ingenting fast ändå någonting. Känner verkligen för att städa och "julpynta" lite, ordna alla lådor med böcker, papper och sladdar, städa upp datorn o föra över foton på externa. Men nej, ingenting. Barnen sover och jag räknar med att de vaknar när som helst inom 30 minuter och jag vill bli klar, inte bara börja och sen lämna allt som en big mess. Det är vad som händer här mest hela tiden, jag börjar men hinner aldrig bli klar. Jag behöver mer tid!

Satt och fundera på det där med att det är så varmt med. Att det är december, att jag läser bloggar där folk gjort jättejulfint hemma, börjat köpa julklappar och fundera på om det ska vara snö på julafton i år. Jag funderar lite på julen, fast ändå inte alls. Köpa julklappar har jag knappt ens börjat fundera på. Julpynta går inte. Vad jag ska göra på julafton vet jag inte. Men ni vet, jag är ändå inte orolig. Bara lite stressad över att jag inte är stressad. Sådär som jag brukar vara, orolig över att jag inte är orolig, ledsen för att jag inte är ledsen men borde vara ledsen, stressad över att inte vara stressad... Är det bara jag som är sån? Fy så frukatsvärt konstig jag låter när jag skriver det nu. Haha. Ehm. Näe men jag vill väl komma fram till att jag har lust att göra massor just nu men gärna skulle vilja ha lite mer tid!

Förresten måste jag bara säga att jag äääälskar spotify, det är ju typ världens bästa uppfinning på länge! Tack för att jag fått det nu också :) Just nu spelas massor av svensk musik och det bara är att lägga in o lyssna ju, grymt! haha. Jag vet, lite efter men jag skyller på att jag är i ameikat, vi är lite efter här. Ni vet, elledningar i luften, människor som tar betalt efter vägarna, MEN ni ska se vår nya mataffär här i Chestnut Hill, en egen rulltrappa för shoppingvagnen! Jag ska ta kort!

Well, Tumme upp för spotify och tumme ner för att jag har för lite tid. När barnen vaknar ska vi fara och träffa tomten, sedär, lite julfeeling kanske?!

1 kommentar:

  1. Hmmm...rulltrappa för shoppingvagen har de på Delins ICA i Färila sååå...

    SvaraRadera